Stavning och åter stavning

Det var värst vad folk verkar tycka att det är roligt att hacka på min stavning helt plötsligt. Känner däremot att jag måste svara kommentaren jag fick om att det heter svensklärare och inte svenskalärare.
        För det första tror jag att den här personen inte fattade det roliga i det förra felet. Det roliga var att jag skrev felet i samma mening som jag sa att jag var värd ett mvg. I övriga fall bryr jag mig inte speciellt mycket om hur jag stavar eller skriver på min blogg.
        För det andra menade jag faktiskt svenskalärare, även fast det inte är huvudformen på ordet. Men eftersom det nu för tiden även accepteras att skriva till ett a så är det inte fel. Jag kan hänvisa till länken http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1629&a=578047 för de som vill veta mer om detta. ;)

Ha det bra!

/elinpelin


Kommentarer

Vad tycker du?

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Vill du att jag ska spana in din sida så skriv den här:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0