Tunga tider

God kväll alla som gör sig bekymret att läsa detta inlägg.

Idag var min tillvaro lite deprimerande faktsikt. Fick för första gången på flera år ett G på ett matteprov (vilket i det här fallet var NP i maC). Får nog däremot ett VG i betyg om jag inte klantar mig på sista provet.
        Jag förstår inte att det kunde gå så dåligt, men allting gick verkligen fel. Alla ställen där det var möjligt att göra slarvfel gjorde jag det och hela provet var allmänt flummigt.
        Hehe, när jag kom fram till matteläraren för att prata om provet frågade han som vanligt på sin brytna svenska: Nja, hur tyckte du det gick? När jag då svarar "skit" säger han "Ja, det stämmer!". Hur jävla glad blir man av att höra det? Nej, verkligen inte uppmuntrande. När han sen börjar förklara hur dålig jag var på det här provet i jämfört med andra prov jag har gjort blev jag ännu mer irriterad. Men, men...har faktiskt slutat bry mig om skolan helt på sista tiden och kemiprovet vi ska ha på onsdag kan jag inte ett dugg till. Plus att kemi är ett av de tråkigaste ämnena som finns. 
        För att  få en lite klarare syn på min tillvaro hängde jag med Marijke till studievägledaren. Där satt vi och snackade i en timme och det var rätt bra, även fast det inte gav mig så mycket ny kunskap. Därefter blev det möte med U-rådet i dryga 1½ timmar.
        Nu har jag typ precis kommit hem och jag ska väl snart ta mig något att äta till middag. Vad vet jag däremot inte än. Får väl ta nudlar eller gröt =/... fast juste, vi fick med oss lite mat från släktmiddagen vi var på igår, så den kanske jag kan ta.

Aja, ni får ha det så bra (hoppas allting inte känns lika segt för er som för mig just nu)

/elinpelin

Kommentarer
Postat av: Tobias

Haha jag fick G på nationella i Ma A.. och sen har jag fått det på sannolikhetslära samt funktioner. Inte så mkt iaf ;D

2007-12-11 @ 21:01:25
URL: http://grymtroligperson.blogg.se

Vad tycker du?

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Vill du att jag ska spana in din sida så skriv den här:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0