Spanien nästa

Så bär det snart iväg till Spanien på vår utbytesresa, som det så länge har pratats om i skolan. Imorgon vid ungefär kvart över tre lyfter planet från Arlanda till Madrid. Därifrån kommer vi sedan att mellanlanda i ca. en timme, innan vi fortsätter vår färd till staden Sevilla där vi ska bo. 
       
Packningen är lite mer än halvklar och jag känner att jag har läget under ganska stor kontroll. Däremot är det ju en självklarhet för mig att jag kommer att springa omkring som en galning sekunderna innan vi ska åka. Det är en sak som absolut inte går att undvika, hur mycket jag än anstränger mig. Mamma, pappa och syrran har dock fått sina små utbrott på mig då de hävdar att jag visst kan förebygga det. 

Av denna anledning bestämde jag mig för att det nog inte var så bra att sova hos Jimmy i natt, som han ville att jag skulle göra. Det skulle däremot varit ganska smidigt eftersom han bor väldigt nära Arlanda. 
        Istället låter jag min kära pappa skjutsa mig =). På vägen ska vi även hämta upp Marijke, som också hänger med på denna trevliga lilla "semester". Vi ska vara hos henne klockan halv tolv (pappa som bestämt), vilket är lite överdrivet tidigt eftersom vi ska vara på Arlanda klockan kvart över ett. Men då pappa ska iväg planerar han för att alla slags olyckor - som punktering på bilen - kan hända.
        Detta kan ju låta väldigt smart, men när man som jag har levt med detta hela livet är man lite trött på att alltid komma en timme tidigare än utsatt tid. Men vad ska man göra? Borde kanske vara glad att han skjutsar mig, trots att han jobbar natt idag. =)

Vi hörs! Ha det bra!

/elinpelin 


Kommentarer
Postat av: Tilda

Ha det så roligt i Spanien och hoppas att du får en trevlig familj att bo hos!=D

2008-02-14 @ 12:02:40

Vad tycker du?

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Vill du att jag ska spana in din sida så skriv den här:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0