Trött på det mesta =/

Roligt att det var många som läste mina inlägg när jag var i Spanien (trots att någon trodde jag hade värsta självförtroendet - vilket jag inte har). Men i alla fall.. nu är jag hemma igen i kalla Sverige. Har faktiskt haft väldigt fullt upp sedan jag landade med planet och har varit sjukt trött.
        Grejen är den att när man bor hos en annan familj känns det inte som att man bara kan ligga och slappa i soffan. Eller.. det känns som om man måste vara trevlig mot familjen hela tiden - Alltså inte direkt som hemma (även om det borde vara så). Min spanjorska och hennes familj var ju mycket trevliga så min trötthet beror inte på det. 

Dagen innan vi skulle åka tillbaka till kalla Sverige åkte vi hem till Kinas spanjorska och rökte vattenpipa och kollade på film -"Chocolate". Hade dock sett den ett par gånger innan så jag passade på att sova lite. Men det var ovanligt skönt, eftersom det var alldeles varmt på benen från deras värme under bordet.
        Därefter åkte min spanjorska och jag och drack "milkshakes" på en glassbar i närheten av där hon bodde. Därefter följde vi med hennes mamma till centrumet bredvid. Vi gick till en klädesaffär där jag hade varit någon dag innan och kollat med Kina medan våra spanjorskor gick på en engelsklektion. Mamman sa åt mig att jag fick ta ett klädesplagg som jag ville ha och så skulle hon betala (väldigt pinsamt).
        Eftersom jag hade tittat där någon dag innan visste jag att jag ville ha en kofta. Dock tyckte jag den var lite väl dyr och sa därför att jag skulle betala den och sen kunde hon betala lite. Men hon ville absolut betala hela, så vad skulle jag göra? Väldigt, väldigt pinsamt.

Hade ju historiaprov idag så var tvungen att plugga på planet hem. Skulle även plugga på kvällen igår.. men det gick ju som det gick. Satt hela tiden och nickade till vid köksbordet (hade sovit 3½ timmar på natten). Gick därför och lade mig klockan 20:00 ungefär. Tänkte att jag kunde gå upp klockan halv fem idag och plugga innan skolan.. men det gick ju också som det gick. Slutade helt enkelt med att jag struntade i halva skoldagen.

Var även tvungen att välja vilka valbara kurser jag skulle ta idag. Ville dock läsa läsa lite för många poäng, men det slutade med att jag valde "Svenska C" och "Engelska C". Plus att jag kommer att välja "Matematik E" som en utökad kurs och hoppas på att jag kommer att få den i alla fall.

Har även haft dans idag. Var tvungen att åka direkt dit från skolan, eftersom jag hade suttit kvar och gjort historiaprovet. Men det kanske var tur det - annars skulle jag säkert somnat i soffan och haft stora problem att ta mig dit. Är fortfarande sjukt trött/seg. Dock måste jag skriva en uppsatts i svenskan som det är deadline på ikväll. Fick uppgiften nästan precis innan vi skulle åka till Spanien, så hade inte tid att göra den innan resan heller =/.

Eftersom jag fortfarande är väldigt trött/seg känns tanken på att packa och åka iväg till Jimmy imorgon på födelsedagsfirande en aning påfrestande. Pratade dock med Jimmy när jag var på väg hem från dansen och han verkade bli rätt så ledsen/grinig då jag frågade om han skulle ta illa upp om jag inte kom imorgon. Han syftade på att jag inte behövde komma om jag inte ville.. Detta har dock ingenting med att göra att jag inte vill. Har bara inte orken att vara trevlig just nu. Men får se om jag åker dit i alla fall.. men allting känns bara så tungt nu. Aja, men skit samma - det får gå som det går med mitt liv och mina betyg. 

Ha det bra!

/elinpelin 


Kommentarer

Vad tycker du?

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Vill du att jag ska spana in din sida så skriv den här:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0