Har du lika rent som jag?

NU har jag äntligen städat mitt rum som jag så länge har tänkt att göra. Tycker alltid att det känns så fräscht när man precis har städat färdigt. Ska nog ta en liten snabb dusch också innan jag går och lägger mig, så att allting känns ännu bättre. Hoppas bara att jag orkar det eftersom jag är riktigt trött. Har städat i över två och en halv timme så det är väl i och för sig inte är så konstigt.  Att jag har städat så noga beror på att syrran och jag hade vår vanliga tävling, med pappa som domare, om vem som hade städat bäst. 
        När det gäller bedömningen om vem som har vunnit är det inte riktigt så att han bara går in i rummet och tittar vad som ser bäst ut. Nej, han kryper längs listerna och alla andra tänkbara ställen och letar efter damm. Ifall han får något damm på fingret är det ett minus för den personen. Den som får minst antal minus har vunnit... Idag slutade det oavgjort (0-0).
        Egentligen var det tänkt att vinnaren skulle få 30 kronor som ett litet pris men eftersom det slutade oavgjort fick vi 15 kronor var. Jag undrar vad det blir för timlön? Fast hur som helst är det hur skönt som helst att jag inte behöver städa så här ordentligt igen på ett tag...^^

/elinpelin


Kommentarer
Postat av: Tobias

svar: muffins går inte hem, komplimanger går hem ;D

2008-06-11 @ 22:46:50
URL: http://grymtroligperson.blogg.se/
Postat av: Mormor

Hej Elin Pelin! Skulle just börja skriva för en stund sen när datorn plötsligt stängdes av. Nu gör jag ett nytt försök. Först och främst: Så duktiga och noggranna ni är på att städa ni systrar. Jag bara fasar för om Pappa Ronny skulle komma hit och granska. Han skulle få båda händerna fulla med damm och inte bara ett finger. Listerna t.ex. är helt bortglömda! För att inte tala om tavelramar! Väldigt roligt läsa om allt du är med om, men tänk dig för en annan gång när du tänker skriva en svordom, att Mormor kanske läser. Jag har alltid tyckt det låter så hemskt när ungdomar svär över hur bra dom är som tagit studenten!! Men nu måste jag sluta med en uppmuntran. Käckt av dig att ge dig ut i kanot. Det verkar friskt. Kanske kan du vara med i Jannes kanotgäng någon gång, som han skriver om i sin blogg, som innehåller mycket smått och gott, t.ex. fina foton. Nu ska jag laga lunch till Morfar. Morsning! Mormor

2008-06-12 @ 11:30:00

Vad tycker du?

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Vill du att jag ska spana in din sida så skriv den här:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0