Gå och lägg er!

Nej, nu är det nog dags för mig att gå och sova tror jag. Jag har på senaste tiden försökt gå och lägga mig någorlunda i tid (främst efter min uppsats om sömnlöshet). Helt plötsligt har mina ögon öppnats på konsekvenserna av att sova för lite och därför måste jag förebygga dem. Kan till exempel upplysa de personer som fortfarande "utvecklas" om att om ni inte sover tillräckligt kommer inte kroppen att tillverka könshormonet testosteron lika flitigt. Det i sin tur medför att er kropp kommer utvecklas saktare än de personernas kroppar som sover bra så tänk på det nu ;)

En annan anledning, som jag främst tänker på, är att kroppen i allmänhet slits ut. Även hjärnan kommer tillslut skadas om man inte sover tillräckligt och det är det väl ingen som vill?

Ha det bra!

/elinpelin 

Kommentarer
Postat av: Natta

tack så jättemycket :)

de syns inte så bra på bilden men kan kan se på andra bilder att överläppen knappt syns ;P

2008-03-18 @ 22:50:13
URL: http://naaatha.blogg.se
Postat av: Rebecca

Under de senaste 2 åren, har jag nog max sovit fem timmar per natt, på vardagarna. Men nu har jag tagit mitt förnuft till fånga, och gått och lagt mig ibland 10 till och med! :) Och jag har varit sjuk sedan i torsdags, och jag har sovit i princip 19 timmar per dag sen dess. Det är helt sjukt! :)

2008-03-18 @ 23:17:38
URL: http://spidermansdotter.blogg.se

Vad tycker du?

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Vill du att jag ska spana in din sida så skriv den här:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0