Mattepluggarkväll och föreläsningar

Tjingeling alla tappra bloggläsare ;)

Har precis kommit hem från en mattepluggarkväll med Tilda och Tobias. Har legat lite efter ett tag nu, så jag känner att jag borde jobba ikapp lite. Fast mattekariären är nog ändå inte något för mig... det är inte vad min förra mattelärare tycker i alla fall (vi har precis fått en ny).
        Frågade om jag kunde få se mitt senaste prov idag när han kom, eftersom jag var i Spanien när de andra fick sina. Det gick relativt okej på det och jag slutade allt som allt med ett VG som betyg i kursen Matematik C. Vid samtalet ville han dock även veta vad jag ville jobba med senare i livet. Svarade då att jag nog är lite mer inriktad på språkämnena och som vanligt fick jag en mycket positiv respons tillbaka: "Nja (Ja), det blir nog bra med språk för dig...". Alltså lika uppmuntrande som vanligt.

Var även ute och föreläste lite i klasserna om ungdomsrådet idag. Har varit ute lite förut och då har det gått väldigt bra. Idag ville dock allting jävlas med mig och Kina.
        Först och främst fick vi inte igång den @#¤& projektorn. Därefter skolkade hela klassen vi skulle ha, eftersom de endast skulle ha en lektion på eftermiddagen. Och sist men inte minst så missuppfattade vi tiden på den sista föreläsningen och fick därför inte hålla i den heller. Allt som allt blev det därför bara en föreläsning idag.

Ska gå och städa lite i mitt "nya" rum nu, ser verkligen ut som ett riktigt bombnedslag. Har nyligen bytt med mamma och pappa, så nu har jag det större rummet ;).

image9


Ha det bra

/elinpelin

Kommentarer

Vad tycker du?

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Vill du att jag ska spana in din sida så skriv den här:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0