Sömnproblem

Nej, nu har jag slut på ideér igen. Har skrivning i svenskan imorgon och jag måste komma på någorlunda hur jag ska skriva. Uppgiften är att vi ska skriva en textanknuten text under några fasta rubriker. Jag har valt att skriva under rubriken Framtidsoro gör att unga sover för lite. Tyckte det var ett passande ämne för mig som skulle klassas under den kategorin men nu har jag lite slut på fantasi. Hittade by the way inte papprerna men Kina var så snäll och erbjöd sig att kopiera. Får göra henne en tjänst sen någon gång.

Hittade för övrigt en lista på sidan http://www.vertex.umea.com/nr8-06/ettabild.html med lite bra pluggtips när jag googlade på sömn. Hoppas den hjälper dig^^.

Fakta: Några enkla pluggtips

- Häng upp svåra begrepp på något fånigt, snuskigt eller bisarrt. Hjärnan gillar sådant.
- Gör en saga eller en sång av orden som du måste memorera.
- Gå till skolan och plugga om diskberget stör dig.
- Block utan rader gör att anteckningarna ser olika ut varje gång och kan hjälpa dig att minnas.
- Gör mindmaps med fina färgpennor.

- Hitta dina egna idealställen att studera på. Minns du bäst det du lärde dig sittande på motionscykeln så satsa på den metoden.

Ha det bra!

/elinpelin

Kommentarer
Postat av: soso

bra tips :)

2008-03-22 @ 01:35:13
URL: http://metrobloggen.se/sosos

Vad tycker du?

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Vill du att jag ska spana in din sida så skriv den här:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0