1/12 tisdag

Så sent, så sent.. men inte senare än att jag kan skriva ett blogginlägg ;). Kommer nyligen hem från Isaac där jag har varit sen klockan elva.

Idag i skolan var det BARA Kina och jag från klassen som var där. Därför blev det lite privatlektioner idag, vilket i och för sig är ganska bra. Däremot känner lärarna att de inte kan gå igenom för mycket då + att man inte kan göra vissa övningar på konversationen. Men det var trevligt på konversationen tycker jag. Vi satt och pratade om vad vi ville i ungefär två timmar. ^^

Efter skolan tittade vi som vanligt på TV. Efter en stund började däremot jag och Diana att gnälla om att vi var jättehungriga och försökte få Kina att göra langos till oss (som hon sa tog ca 10 min att göra!). Tillslut gick hon med på det och därför gick vi alla ut i köket för att laga det. När vi väl började märkte vi att det tog betydligt längre tid, för Kina hade glömt att potatisen skulle koka i en evighet och att degen skulle jäsa i också en evighet. Därför blev det lite stressigt i slutet, för Kina och jag ville gå på dagens film i skolan. Det slutade med att vi åt en varsin lite snabbt i köket. Kan även nämna att jag har luktat vitlök hela dagen efter det.

Filmen vi såg handlade om Kristoffer Columbus resa till Amerika och var ungefär 2 timmar och 20 minuter lång. Tycker att den var helt okej men kanske aningen för lång.

Väl hemma igen gjorde vi läxorna som vi hade från grammatiken och tittade bland annat på första delen av julkalendern. Vi hann däremot inte titta klart helt, för andra delen av Un burka por amor började då.

Nej, nu ska jag sova så att jag kommer upp imorgon. Kanske inte är lika duktig som idag med att gå upp däremot. Idag gick jag nämligen upp tidigt för att duscha, gå ner och köpa mjölk och laga mannagrynsgröt. ^^

God natt allihopa! <3
Elin


Kommentarer

Vad tycker du?

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Vill du att jag ska spana in din sida så skriv den här:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0