14/12 måndag

På måndagsmorgonen vaknade jag av att jag låg och skakade i min säng - helt otroligt va kallt det är ibland här! Även fast det inte har snöat så att det har stannat kvar här i Salamanca så tror jag nästan att Spanien har fått mer snö än va Sverige har fått. På vissa ställen fick de i helgen upp till en halvmeter. Här i Salamanca har temperaturen på morgonen varit mellan fem och tio grader minus.

Efter skolan tog jag det lite lungt hemma innan jag gick iväg till familjen. Karla var ganska trotsig idag också och det blev att jag lekte ganska mcyket med Gabriel. Ivan och Pilar frågade även om jag ville komma på middag på onsdag - vilket jag såklart ville. Därför ska jag komma dit klockan nio på onsdag. Då ska barnen nog sova så det kanske var sista gången jag träffade dem nu :(.

Efter min promenad hem i kylan satte jag mig och gjorde alla läxor som vi hade, vilket var ganska många. Var rejält trött kan jag tillägga. Sms:ade i alla fall Isaac och frågade om han kunde hjälpa mig lite med min presentation, vilket han kunde. Gick därför upp till honom vid ungefär elva/halv tolv. Egentligen spelar det ingen alls roll om presentationen är dålig eller inte, eftersom den inte alls kommer med i betyget eller så. Kände däremot att jag inte ville lära mig fel saker.

Kram
Elin

Kommentarer
Postat av: Mormor

Hej Elin! Vi har haft fel på dator och telefon sen i fredags så vi har inte kunnat läsa din blogg. Vi skall nämligen byta telefonbolag. Men nu har vi i alla fall fått igång datorn så vi kunde läsa, Får du aldrig hålla den där presentationen? Nu är det svårt att fatta att du snart är hemma. Det skall bli roligt träffa dig igen, men jag förstår att det tar några dar för du har mycket sömn att ta igen. -- I dag har jag varit till Hagaskolan med pepparkakor. Det uppskattades väldigt mycket. Det var roligt att träffa dom allihop. Jag har inte träffat dom sen jag bjöd på glass före sommarlovet. Ha det nu så bra och välkommen hem! Puss och kram från Morfar och Mormor.

2009-12-16 @ 15:21:22
Postat av: Elin

Oj, hur har ni klarat er så länge utan mina inlägg!? Riktigt chockad måste jag säga att jag är.



Nja, även om jag är trött så kommer jag ha jättemycket att göra. Har ju nästan inte alls köpt några julklappar till exempel!



Va tevligt att du åkte dit mormor! Ja, det är ju alltid lika uppskattat med godsaker. Det kommer jag ju speciellt ihåg från min klass också ;P



Pussar och kramar tillbaka till er =)

<3

2009-12-16 @ 16:24:38
URL: http://elinpelin19.blogg.se/

Vad tycker du?

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Vill du att jag ska spana in din sida så skriv den här:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0