8/12 tisdag

Idag var alla lediga från skolan. Var nämligen nationalfest här ännu en gång. ;P

Gårdagskvällen slutade med att Kina och Diana gick och lade sig ganska tidigt och ensam satt jag kvar och tittade på Deep Impact. Har sett den filmen förut men jag tycker att den är helt okej så jag njöt av mitt eget sällskap och filmen. Har faktiskt saknat lite att sitta uppe själv och titta på film, tro det eller ej.

   Lite senare kom däremot Jack hem och gjorde mig sällskap. Vi två satt sedan och pratade ungefär till klockan halv fyra ;P. Trevligt hade vi det i alla fall =).

Idag passade jag på att göra alla mina läxor och börja med min presentation som jag ska hålla på torsdag. Valde att hålla den på torsdag för att bli över med den. Plus att det på torsdag är själva slutfesten för alla elever på universitetet. Den festen är ganska stor så jag vet inte hur länge man blir uppe på torsdagen (om det är roligt) och då vet jag inte om man kommer upp på fredagen :P. Däremot ska Kina hålla sin på fredagen.

Gick även till familjen eftersom jag trodde att jag skulle gå dit idga istället. De var däremot inte hemma så jag antar att det har blivit något missförstånd. Skickade iväg ett meddelande till Pilar när jag kom hem men hon har inte svarat. Ska skicka ett till Ivan imorgon också. Justja.. vet inte om jag har sagt det men imorgon ska jag inte heller gå dit för Kina och jag ska följa med skolan och åka lite skridskor. Får se om man är bättre än de andra eller inte (även fast jag inte är så bra) :P.


Bild från tidigare år på festen nochevieja universitaria ;) I år står det däremot en jättestor julgran i mitten på Plaza Mayor =/

Puss och kram och sov så gott! <3
Elin


Kommentarer
Postat av: mamma

Oj, vad med folk på Plaza Mayor!! Det var nog smart att du valde att göra din presentation på torsdagen om du blir trött på fredagen.



Vad kul att åka skridskor! Har de andra inte åkt det förut?



Igår fick vi tillbaka våra glaserade lersaker. De blev jättefina! Jag blev inspirerad att göra fler!



Sköt om dig! Kram mamma

2009-12-09 @ 14:51:46
URL: http://juliacastlin.blogg.se/
Postat av: Anita

Hej! Jag har inte varit lika flitig läsare nu och verkligen ingen flitig skrivare heller. Men det har varit väldigt kul att se lite, hur du har det.

Plaza Mayor juldekorerad, låter konstigt! Där ska det vara högsommarvärme, tycker jag.....

Hoppas din final-vecka blir härlig där nere och sen gläder jag mig åt att vi kan ses allihop och dricka glögg och äta lite gott hos mig nån gång efter jul!!! Abrazos!

Anita

2009-12-09 @ 18:51:46
Postat av: Elin

Ja, det är lite annorlunda väder här nere nu än när ni var här och ja.. visst är det fullsmockat? ;) Däremot var jag med om det i september också när de hade festdagarna.



Ja, ser fram emot lite glögg =)



Roligt att lersakerna blev fina!



Kramar <3

2009-12-09 @ 23:47:06
URL: http://elinpelin19.blogg.se/

Vad tycker du?

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Vill du att jag ska spana in din sida så skriv den här:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0