4/12 fredag

Helg :D

Idag på morgonen var jag ganska trött när jag kämpade mig upp på morgonen. Tror klockan var runt tre när jag gick och lade mig igår så det var ganska sent. Däremot kunde jag ju sova ganska många timmar ;)

Som vanligt var vi bara tre personer i klassen idag. Nu börjar jag däremot bli van och tycker att det är ganska skönt.

Klockan tre följde Kina och jag med Diana och en tysk kompis till henne till El Tormes. Där stannade vi till ungefär klockan sex. Vi gick både dit och hem så jag har gått ganska mycket idag.
   När vi kom tillbaka till själva staden gick Kina och jag och fyllde på Internet och tittade på lite skor. Kan även nämna att de tände julbelysningen idag ^^. Hela staden är dekorerad med julbelysning så det är jättefint. =)

Väl hemma tittade jag lite på TV och sen gick jag och lade mig och sov ett ganska långt tag, vilket förklarar varför jag är uppe nu. ;P Tittade även på två avsnitt av True Blood med Kina. Det var lite roligt i ett avsnitt där vampyrerna skulle prata ett annat språk (än engelska). Alexander Skarsgård spelade en av dessa och därför pratade de svenska, vilket Kina inte alls upptäckte innan jag sade det. Hon var tvungen att spola tillbaka för att höra igen (jag också, eftersom jag bara hade hört något ord på svenska :P).
  
Hade tänkt att träffa Isaac en stund men han har tydligen blivit jättesjuk efter vaccinet mot svininfluensen som han tog igår =/. Stackarn... hoppas att han blir bättre tills imorgon då hans kompisar kommer från Santander.

Nu ska jag försöka sova.

God natt! <3
Elin

Kommentarer
Postat av: P

Hej Elin. Jag och Bengt åkte på en resa med båt i Stockholm, och vi åt julmat, och det fanns allt som hör julen till. Vi tänker nog göra detta till en tradition.

Svininfluensan stod det om i DN idag och dom säger att nästa steg att ta sprutan är dom mellan 18-30 år, för dom har dåligt skydd. Vi som har varit med en tid har bättre skydd, så det är inte lika viktigt att vi får sprutan.

Nu är det bara fjorton dagar kvar och jag undrar hur det känns. Jag tycker att det skall bli kul att du kommer hem, för jag tror att vi alla saknar dig här hemma.

Vi undrar om du kommer att vara lika självständig som du är nu.

Jag hoppas att det är så, för det vore jobbigt för oss om du bara skulle slappa och bli slö.

Ps hur det än blir så tycker vi om dig.

Hälsningar från P med många kramar.

2009-12-05 @ 22:41:58
URL: http://juliacastlin.blogg.se/
Postat av: mamma

Vad fint det låter med julbelysning. Kan föreställa mig att det är vackert på Plaza major.



Här hemma är det bara snön som saknas.Det dalade ner lite stora flingor i morse, men sen övergick det i det gamla vanliga regnet. Hoppas på en vit jul i alla fall.Anders slaskade och då ska ju julen braska!



Apropå Anders så var mormor, morfar, Katti, Joakim och jag bjudna till Anders och Johanna som bor på Ängsv.13 igår.De är verkligen trevliga!

Det var roligt att se hur fint de hade gjort om i huset, det var inte mycket som var sig likt! Vi blev bjudna på glöggfika.



Puss och kram <3 mamma

2009-12-06 @ 15:49:06
URL: http://juliacastlin.blogg.se/
Postat av: Elin

Ja, det skulle ju bli en trevlig tradition så det tycker jag att ni ska göra.

Jag vet inte om jag tänker ta sprutan för jag tycker inte om vaccin som man tar fram sådär fort. Man har ju inte riktigt koll på bieffekterna eller så då.

Ja, nu är det bara som en vanlig semester :(. Haha, ja det får vi ju se. Men jag var ju inte så hopplös innan jag åkte heller tycker jag. Det är bara det att det är mycket skönare att kunna bestämma allt själv. Det blir liksom lättare att vara självständig då. ;P :)



Haha, ja... nu är det ju så att de inte har tänt på plaza mayor än (där de har en JÄTTEstor julgran). Men det andra är fint :P

Ja, jag hoppas verkligen att vi får snö till julen. Det blir så mycket finare då ^^.

Nej! Jag ville ju också följa med. Nu kommer jag ju troligen aldrig får se hur de har det. :'(



Pussar och kramar till er mina kära föräldrar <3

2009-12-06 @ 19:57:50
URL: http://elinpelin19.blogg.se/

Vad tycker du?

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Vill du att jag ska spana in din sida så skriv den här:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0