12/11 torsdag

Filmen som Isaac och jag såg igår var inte så vidare bra. Den var en typisk fjollig film från USA :P

Efter skolan gick jag hem och sov ganska länge för att orka gå ut på kvällen. Åt även upp min tonfiskröra ^^. Klockan halv åtta mötte Kina och jag upp Stephanie och Johanne i affären för att köpa saker till att göra lite mat. Det blev däremot ett litet missförstånd så Stephanie och Johanne fick vänta ganska länge på oss i affären och därför hade de redan hämtat allt som vi behövde. Lagade potatis och kött med grönsaker och sås.

Var även tvungen att göra läxorna när de var här så jag hjälpte inte till med maten. Läxorna som vi hade var ett par sidor med konjunktiv i grammatiken och översättning av ett recept på en svensk maträtt i konversationen. Jag valde att skriva om kroppkakor och det var ett ganska långt recpept :P. 
   TV-programmet som vi skulle göra idag ska vi göra en annan dag för det var inte tillräckligt med elever idag.

Efter att vi hade suttit hemma och spelat lite kort gick vi ut en stund. Det var ju Stephanies och Johannes sista kväll här i Salamanca. Jag har däremot varit lite hängig på sista tiden så jag var ganska trött på kvällen. De andra var också ganska trötta efter ett tag och därför gick vi hem relativt tidigt. Mycket folk var det ute igår förresten, för kemilinjen hade fest. Haha, väldigt ofta som skolorna har fest tycker jag :P.

Kramar <3
Elin


Kommentarer

Vad tycker du?

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Vill du att jag ska spana in din sida så skriv den här:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0