13/11 fredag

Idag väckte Kina mig klockan tio över tio (skolan börjar klockan tio- måste bero på att det är fredagen den 13:e :P). Tydligen så hade jag inte hört när mitt alarm ringde, för jag hade lagt mobilen lite längre bort - och inte under huvudkudden, där jag brukar ha den. Usch, jag gillar inte att ha den här mobilen...
   Vi gick hur som helst till skolan då och läraren blev glad över att se oss. I vår klass är det jättemånga som brukar strunta i att komma och därför uppskattar de dem som kommer.

Efter skolan gick vi till en bar väldigt nära skolan för att träffa Stephanie och Johanne innan de åkte. Ägaren till den baren var från Danmark så hon tycker det är roligt med personer från Norden. 
   När de hade åkt :'( gick vi hem till oss. Gick och lade mig och sov en stund idag också. När jag vaknade diskade jag bort hela disken från igår, som var kvar, och städade bordet här i vardagsrummet. Jag hade ju inte hjälpt till med maten så kände att jag borde göra lite (även fast det här krävde sjukt mycket mer energi :P).

Nu har jag nyligen tagit en dusch och tänker snart äta lite middag. Klockan elva ska jag följa med Isaac och se på bio. Han ville se en spansk film (dock visste han inte namnet på den), så jag får se hur mycket jag förstår :P. Ska gå upp till honom klockan halv elva. =)

Besos <3
Elin

Kommentarer
Postat av: Tobias

tack så jättejättemycket :D känns underbart! hon hette Sofi Eriksson.. körde du också upp i Farsta? =)

2009-11-13 @ 21:57:22
URL: http://grymtroligperson.blogg.se/
Postat av: Tobias

Okej nice :)



Hoppas filmen var bra igår! Själv var jag på bio idag :D

2009-11-15 @ 00:53:16
URL: http://grymtroligperson.blogg.se/
Postat av: Grandma

Hej Elinpelin! I dag frågade Mamma mig varför jag inte kommenterade, så det tar jag som ett tecken på att förbudet upphört t.v. Då klämmer jag i med: vad i all sin dar är det för skola du går på, där de är tacksamma för att eleverna över huvud uppenbarar sig? Jag bara frågar! -- Sen har jag en känsla av att du har en massa bre matrecept att lära ut. Det skall bli intressant att få ta del av. Det skall bli jätteroligt att få träffa dig i jul! Och så till sist: bind dig inte vid någon spanjor e. dyl. som vi här hemma inte förstår eller kan göra oss förstådda med. Det skulle bli synnerligen pinsamt. Visa lite haänsyn då Ester-Elin! Tusen pussar o kramar! Välmenande Mormor

2009-11-15 @ 15:16:21
Postat av: Katti

Hej Elin! Måste säga att du är oootroligt duktig på att skriva!!!(Måste erkänna att jag inte hunnit läsa allt:( Jag förstår att du trivs i Spanien för du verkar att ha hunnit med mycket kul. (+ Även lärt dig bättre spanska). Vädret hos dig verkar väldigt lockande, här hemma är det bara regn o rusk. Vi har firat Joakims födelsedag i helgen med för mycket tårta:) Ta hand om dig. Kram från Katti (Joakim o Tom hälsar).

2009-11-15 @ 16:53:26
Postat av: p

Hej Elin. Jag tycker det är kul att det går bra för dig.

Igår den 14 november var jag på mitt jobb och lekte med andra vuxna personer. Vi fick jättegod mat till lunch och på kvällen fick vi lammkött med vin.

Vi har tråkigt väder här, så man behöver få ha lite kul på andra sätt.

Hur har du med dina kompisar, det är roligt att ha sällskap när man går på bio och äter mat.

Ha det jättebra och många kramar från mig.

2009-11-15 @ 22:18:39
URL: http://juliacastlin.blogg.se/
Postat av: p

Hej Elin. Jag tycker det är kul att det går bra för dig.

Igår den 14 november var jag på mitt jobb och lekte med andra vuxna personer. Vi fick jättegod mat till lunch och på kvällen fick vi lammkött med vin.

Vi har tråkigt väder här, så man behöver få ha lite kul på andra sätt.

Hur har du med dina kompisar, det är roligt att ha sällskap när man går på bio och äter mat.

Ha det jättebra och många kramar från mig.

2009-11-15 @ 22:19:55
URL: http://juliacastlin.blogg.se/
Postat av: p

Hej Elin. Jag tycker det är kul att det går bra för dig.

Igår den 14 november var jag på mitt jobb och lekte med andra vuxna personer. Vi fick jättegod mat till lunch och på kvällen fick vi lammkött med vin.

Vi har tråkigt väder här, så man behöver få ha lite kul på andra sätt.

Hur har du med dina kompisar, det är roligt att ha sällskap när man går på bio och äter mat.

Ha det jättebra och många kramar från mig.

2009-11-15 @ 22:21:05
Postat av: mamma

Jag förstår att det är tråkigt när tjejerna som blivit så bra vänner med åker hem:(



Själv hade jag jättekul i fredags då Janne och jag var och dansade på Yesterday. Ett nytt ställe för mig som ligger ganska nära Gillingebanan. Så det var en bit att åka, men det var det värt. Där fanns det jätteduktiga dansare. En böjde mig så att det kändes nästan som om håret tog i dansgolvet. Skithäftigt! Då kände jag inte inte ett spår av ryggskottet. Det är värre när jag suttit, då känner man sig stel igen.



Nu är det dags för en ny arbetsvecka. Det känns bra att ha ett roligt jobb att gå till när vädret är så tråkigt.Hoppas ni har bättre väder!



Massor av pussar och kramar <3<3<3 mamma



2009-11-16 @ 10:19:02
Postat av: Elin

Åh, va trevligt att höra ifrån dig igen mormor :D. Ja du, det är ganska likt svenska skolan ibland. Tro inte att det är så mycket bättre i Sverige alla gånger. Men saken är den här att vi har många elever från Asien i vår klass och vissa ska vara här i två år. Då kanske de inte tycker att en dag hit och dit spelar så stor roll- men vad vet jag? =/

Ojoj, du ska inte ha för stora förväntningar mormor.. men visst ska jag väl kunna laga ihop något till er någon gång? ;)

Ja, det ska bli roligt att träffa er med <3

Ta det lungt mormor.. du skulle klara dig bara fint och det skulle inte alls bli pinsamt ;P <3



Hehe, tre inlägg pappa? Var du lite frustrerad när du tryckte på "skicka iväg"- knappen? :P

Va trevligt det låter med det där =). Inte fel med att både leka och äta gott ;). Det är det som du brukar gå på en gång per år va'?



Ja, det är tråkigt =(.

Mamma, gör du ingenting annat än att dansar? :P Du börjar bli lite som Julia tycker jag och är iväg hela tiden. Vad händer egentligen med att bara sitta i soffan och göra ingenting, som jag alltid brukar göra :P. Men det låter roligt mamma =) Alltid roligt att dansa med folk som vet hur man gör.

Ja, när vädret är dåligt uppskattar man ju desto mer andra saker. Här har vi faktiskt haft ganska varmt. 14 grader var det idag och det räckte med en tunnare jacka. I lördags räckte det bara med en kofta ;)



Pussar och kramar <3

2009-11-17 @ 02:33:59
URL: http://elinpelin19.blogg.se/
Postat av: Elin

Va roligt Katti att du har tittat förbi ;) =). Ja, jag skriver både för er där hemma och för att jag själv ska kunna komma ihåg sen när jag vill. Förstår att du inte har hunnit att läsa allt. Julia har till och med nästan gett upp för att hon tycker att det är för mycket text :P.



Hälsa grattis i efterskott till Joakim från mig :D. Var inte inne på datan så jag glömde bort att skicka ett mejl =(



Kramar (och hälsa tillbaka :) )

Elin

2009-11-17 @ 02:40:03
URL: http://elinpelin19.blogg.se/

Vad tycker du?

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Vill du att jag ska spana in din sida så skriv den här:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0