16/11 måndag

Idag (eller nu igår) gick Kina och jag och köpte lite frysta bär och annat direkt efter skolan. Därefter gick vi hem och gjorde pannkakor =). Vi hade även en "vända pannkakor i luften"-tävling igen. Den här gången var Kina en ganska klar vinnare. Måste säga att hon har blivit ganska duktig.. vilket menas att jag måste öva lite i smyg :P.
   Därefter gick jag till familjen. Lekte bland annat kurragömma/mörkerkurragömma med Karla, Ivan och Gabriel. Roligt var det- speciellt eftersom Karla inte klarade av att sitta tyst så länge, eftersom hon var lite mörkrädd ^^ :P. De sade även att jag kunde få vara med och julpynta sen när de ska göra det. Och dricka glögg och äta pepparkakor <3 Va roligt! De planerar även att åka med mig till Zamora- en mindre stad ungefär en timma (tror jag) från Salamanca. Så trevligt :D
   Jag ska gå till dem imorgon igen förresten och inte på onsdag, för de kunde visst inte då. 

När jag kom hem från familjen tittade Kina och jag på ett avsnitt av True Blood, duschade jag och gjorde läxorna. Ska alldeles strax gå och lägga mig. Måste däremot passa på att säga:

GRATTIS på födelsedagen mamma! :D Hoppas att du får en jättebra dag (jaja, så bra som det går när inte jag är hemma) och att du glädjer dig åt ditt extraår ;P. <3

Ha det bra allihopa och god natt! <3
Elin


Kommentarer
Postat av: mamma

Tack så mycket! Jag hade glömt bort att jag fyllde år när jag gick upp idag. Men kom på det när det stod en orcidee från pappa på bordet och en grattislapp från Julia. Gulligt, va? På Julias lapp stod det att jag skulle få presenten på fredag. Då ska vi bjuda hit mormor och morfar på middag och kortspel och fira mig lite i efterskott.



Idag ska jag jobba e.m. och kväll och även sova över. Men lite firande blir det nog där också, för Anita ska intervjua Calle och mig för sitt projekt och då skulle hon ha med sig något till fikat. Så firar vi oss alla tre, som alla fyller i nov.(Anita igår).



Jag kan ju inte sitta i soffan för då får jag ont i ryggen, så jag måste dansa;) Men något roligare sätt att slippa ryggvärk har jag svårt att komma på!



Vad roligt att du och Kina har barnasinnet kvar. Det lät urkul med svärdfäktning i mörkret!!! Sen verkar du också ha det riktigt skoj på ditt jobb, med Karla.



Jag blir verkligen avundsjuk på vädret där. Här har vi nästan glömt bort hur solen ser ut. Det är bara regn, regn och åter regn.



Puss och kram från födelsedagsbarnet

2009-11-17 @ 11:05:39
Postat av: p

Hej Elin.

Kul att du håller igång, för här påverkar vädret oss till vila.

I lördags var jag på jobbet och där lekte vi ca två timmar. Maten som dom bjöd på var jättefin lammfile med gratäng.

Jag ska in och jobba natt ikväll och när jag går av mitt pass fredag morgon, så har jag ledigt till den 9 december.

Jag tycker du har det lätt hos läkarfamiljen och får dom delaktiga i vad du gör.

Kram från p.

2009-11-17 @ 13:45:45
Postat av: Anita

2009-11-17 @ 21:49:12
Postat av: Anita

Va´konstigt det här blev nyss, ingen text kom med... Kul att läsa om hur du har det och härligt att du trivs med livet därnere. Här är det som sagt fasligt mörkt o regnigt men men.Det har varit en bra dag ändå, jag var kvar jättelänge på skolan och fick så mycket gjort, plockade om i bokhyllor och slängde en massa gamla papper bl a. Det är ett spännande projekt jag håller på med som en del av min tjänst i år, jag intervjuar en massa folk (elever och personal) om Temalinjen för att deras svar sedan ska ingå i min dokumentation om vår kurs från 1976 fram till nu! Så idag var det Agnetas tur att bli intervjuad.

Känns det bra eller vemodigt eller både och att du snart ska tillbaka till kalla Norden?

kram från Anita

2009-11-17 @ 21:57:37
Postat av: Elin

Va bra att ni kunde fira alla tre. =)

Hur kan du veta att det är urkul med svärdfäktning i mörkret...har du testat? Hehe, erkänn bara ;)

Ja, skönt att det fortfarande är helt okej varmt här nere ^^



Pappa, det där berättade du ju igår. Lite vimsig va? :P

Va skönt att vara ledig så länge! Glad jag blir för din skull :D.



Jaa, ibland förstår man sig inte på datorerna ;P.

Va roligt ditt projekt verkar vara. Alltid roligt att få göra något annorlunda.

Nej, jag vill inte åka hem! (även fast det kan vara roligt att träffa alla där hemma) Det känns som att jag inte har varit här någon tid alls :'(

2009-11-18 @ 01:41:28
URL: http://elinpelin19.blogg.se/

Vad tycker du?

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Vill du att jag ska spana in din sida så skriv den här:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0