18/11 onsdag

Ljuva natt.. det är så skönt att vara uppe när det nästan är helt tyst och man kan ligga och bara ta det lugnt, utan att känna att man måste göra flera saker.

Ja, efter skolan idag så kan ni ju gissa vad jag gjorde: såklart en siesta. Kunde inte sova så bra igår när jag kom ner från Isaacs lägenhet så jag var ganska trött. Hade egentligen skrivit upp mig på att gå på en film i skolan men det struntade jag i. Istället gick jag och Kina på dagens konferens som handlade om Spaniens monarki de senaste seklet. Ganska intressant tycker jag att det var men jag stör mig på att de pratar så övertydligt (även fast det är bra så att alla kan förstå). Har bestämt mig för att börja gå på några konferenser nu den sista tiden så att man får lite mer kunskap om Spanien.

Efter konferensen hade vi egentligen tänkt att gå till gymmet för att köpa gymkort (som vi inte har haft på länge nu). Däremot tyckte jag att det blev lite väl sent och frågade Kina om vi inte kunde träna hemma idag istället och gå dit imorgon. Hon tyckte sådär om idén men gick med på den i alla fall. Först tränade vi styrka här hemma och sen gick vi ut och sprang 3-4 kilometer. Gick faktiskt ganska bra med träningen med tanke på att jag inte har tränat på länge. Däremot gör jag ju saker som att gå till familjen två dagar i veckan och så (det var förresten dit vi sprang).

Nu ska jag gå och duscha (har fortfarande inte gjort det :P) och bädda min säng med mina lakan som jag har tvättat idag.

Pussar och kramar <3
Elin

Kommentarer
Postat av: Tobias

Älskar att vara uppe på nätterna, så lugnt :D



haha siesta Elin, det är så skönt

2009-11-19 @ 02:48:09
URL: http://grymtroligperson.blogg.se/
Postat av: mamma

Det är bra att du är vetgirig och vill lära dig mer om Spanien.



Jag har äntligen blivit av med ryggvärken, så idag kunde jag vara med fullt ut på styrketräningen på motionen.Jag har upptäckt att jag har nästan inga muskler på överarmarna(triceps?). Tänker ofta att jag borde träna de lite varje dag så jag kan byta ut gäddhänget mot muskler, men jag glömmer liksom bort det. Förstår inte varför?



Idag ska Julia ha tagit sprutan mot svininfluensa om allt gått som planerat. Först ville hon ha med mig som moraliskt stöd. Men sen upptäckte hon att inga andra jämnåriga tog med sina föräldrar. Så lösningen blev att hon tog med sig en klasskompis som också är rädd för sprutor. Undrar om inte hon är har blivit mer rädd än du nu?



Puss och kram <3<3<3 mamma

2009-11-19 @ 21:04:41

Vad tycker du?

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Vill du att jag ska spana in din sida så skriv den här:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0