19/11 torsdag

Idag är det en månad kvar precis, sen kommer jag hem. Har alltid tänkt att sista månaden kommer att gå för snabbt så nu får man väl se hur det blir.

Idag sov jag faktiskt inte alls mycket efter skolan. Gick istället in lite på datan och tittade på Simpsons (som Diana, jag och Kina vanligtvis gör).
   Klockan tio över fem väckte Kina mig och frågade om jag ville följa med henne och Diana och boka tid hos frisören. De passade också på att skratta lite åt mig eftersom jag tidigare idag sade "idag ska jag INTE sova något efter skolan" :P Haha, jaja.. det kan inte hjälpas. Jag var tvungen.
   Vi fick alla tid imorgon på kvällen. Diana och Kina ska klippa sig och slinga. Jag ska klippa mig och tona håret i en lite mörkare nyans. Får se hur det blir men jag hoppas verkligen att det blir bra!

Klockan halv sex hade Kina och jag en timmes extralektion, eftersom vår lärare vill hinna med allt ordentligt. Det är bra tycker jag för till exempel på förra nivån stressade vi oss igenom vissa moment.

Idag hade vi även bestämt att vi skulle gå till gymmet och köpa gymkort för en månad. Vi frågade först på skolan om man kunde köpa gymkort för fyra veckor utan att köpa månadsvis och de sade de att man kunde. Detta var däremot såklart inte korrekt och när vi kom till gymmet fick vi reda på det. Vet inte riktigt vad det kostar för två veckor men vi köpte i alla fall ingenting. Kanske att vi köper två veckor i december..
   Därför blev det alltså en resa fram och tillbaka till gymmet utan att gymma =/.

Klockan elva ska jag möta Isaac för att gå ut en stund och därför ska jag snart börja göra mig i ordning.

Ha det super!
Kram Elin

Kommentarer
Postat av: Mormor

Nu ska jag börja räkna dagarna tills du kommer! Det ska bli s å roligt! I kväll är vi bjudna till Mamma på försenat födelsedagskalas. Vi har hittat på en fiffig present, må du tro. Kan inte tala om det nu ifall hon läser det här. Du är lustig du Elin. När vanliga människor har sovit ett par timmar då sticker du ut. Det är minsann bra att du tar dig en tupplur efter skolan. Här är det trist och regnigt om dagarna. Hoppas du har det bättre! Puss o kram från Morfar o Mormor. PS Bli inte ledsen nu Elin men det som inte är oroligt stavas "lugnt". Det kan vara bra att veta!

2009-11-20 @ 11:32:15
Postat av: Elin

Haha, gör det du mormor. ;)



Är ni bjudna till lägenheten eller till huset? Har inte riktigt så stor koll på hur det ligger till där hemma med allt. Hur som helst tycker jag att det var på tiden att ni blev bjudna dit (var nu det var).



Va roligt att ni lyckades hitta en så bra present. Man blir alltid lika glad när man lyckas komma på en perfekt present :D. Håller på att tänka på alla julklappar nu ;P



Ja, jag vet... lite lustig är jag nog om man tänker på hur alla brukar göra där hemma ;P. Idag har vi förresten 15 grader och sol. Faktiskt väldigt skönt väder :).



Nej, va hemskt! Jag har märkt att jag har börjat få lite svårt för att stava vanliga svenska ord ibland. Men då är det bra att jag har dig mormor, som håller koll på mig ;) =).



Bamsekramar till er <3

2009-11-20 @ 15:02:18
URL: http://elinpelin19.blogg.se/
Postat av: Tobias

HAHAHAHA juste, jag kommer ihåg det där. "Det står ett E på din tröja, men erkänn att du inte skulle kunna ha tröjan om det stod K?" ;) hahaha

2009-11-20 @ 19:13:52
URL: http://grymtroligperson.blogg.se/
Postat av: Gran dma

Hej igen Elin! Hj tack för kommentaren! Det var på Storängsvägen vi var i går kväll och hade trevligt, åt sesamkyckling och glass och spelade kort. Pappa vann tätt åtföljd av Mamma, och du kan säkert ana vem som kom sist. Till presemt hade Mamma fått två luncher på rest. Rudan tillsammans med Pappa och oss. Vi var där i veckan och tyckte det var så mysigt med tända ljus på borden, varierat salladsbord med olika sorters hembakat bröd och huvudrätten serverad på bordet. ----- Är så glad att du tog min stavningskritik så glatt. Tusen kramar! Morfar och Mormor.

2009-11-21 @ 09:39:52
Postat av: Elin

Ei, mormor.. du ska alltid försöka övertala en om att du är dålig men tro inte att du lurar mig. När jag kommer hem ska jag minsann börja räkna gångerna som du vinner så att du inte kan säga något. :P



Jaha, va trevligt det låter ^^



Såklart jag gör.. det är inte så att jag vill vara dålig på svenska direkt :P



Många pussar och kramar till er <3

2009-11-21 @ 20:38:46
URL: http://elinpelin19.blogg.se/

Vad tycker du?

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Vill du att jag ska spana in din sida så skriv den här:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0