30/11 måndag

Har precis pratat med familjen en stund på skype. Det var trevligt.. förutom att Julia var lite irriterad över att hon inte kunde plugga då. :P

Idag började ju jag på den nya nivån. Känns ganska skönt att vara i en högre grupp tycker jag. Däremot har man en vecka mindre på sig den här terminen för att lära sig allting, eftersom de stänger för jullov den 19:e december när vi åker hem.
   Fick samma lärare som vi har haft förut (ni vet hon med alla djuren) men då hade vi henne i konversation och nu har vi henne i grammatik. Nu tycker jag däremot att hon är bra så det gör mig ingenting att ha henne igen. Läraren som vi fick i konversation var också bra.

Efter skolan gjorde jag den läxan som vi hade fått och sov en timme. Därefter gick jag till familjen. Tror Karla var lite trött idag eller något för hon var lite velig med vad hon ville göra. Vi lekte i alla fall lite kurragömma, ritade och byggde lite med hennes nya lera. Som alltid ville Gabriel vara med och leka med leran och som alltid ville han ha de lerbitar som Karla hade. Dessutom tyckte han att det var jättekul att slänga upp alla små bitar i luften trots att jag försökte få honom att sluta med det (utan att han skulle börja gråta). Lyckades sådär kan jag ju säga.

På onsdag hos familjen ska vi pynta julgranen och dricka glögg och äta pepparkakor. Däremot kanske jag inte hinner att följa med Kina och Diana på New Moon då, som vi har planerat att göra på onsdag. Kan kanske följa med Maria och Xiana, som bor i Isaacs lägenhet, någon annan gång istället om de fortfarande inte har gått.

Efter familjen har jag inte gjort så mycket. Tittade på NCIS med Diana, åt lite tortelini (stavas det så) och har suttit med datorn. Senare ikväll kanske jag går upp till Isaac en stund.. får se hur det blir.

Puss och kram skumbanan <3
Elin

Kommentarer
Postat av: Tobias

Skype, synd att jag inte har det :(



Ja men precis, då spikar vi att vi gör det tillsammans :D haha

2009-11-30 @ 23:06:50
URL: http://grymtroligperson.blogg.se/
Postat av: mamma

Oj, vad många långa inlägg du skrivit sen sist jag var här. Tur att det är lite lugnt på jobbet nu så jag kan läsa, alla elever har dragit sig in på rummen.Vi kom nyligen hem från farstabadet.



Vad roligt att Zlatan räddade matchen och att morfar visste varför han inte spelade i första halvlek.



Du verkar ha fullt upp med att medla mellan Karla och hennes bror, men det låter som om du klarar det finfint! Vi har också hållit på med lera idag. Vi glaserade våra lersaker på skapande och ser med spänning fram emot resultatet efter bränningen.



Så du ska se New moon där nere. Är den dubbad till spanska då?



Ha det bäst! Kramar <3 mamma

2009-12-01 @ 20:44:29
Postat av: Elin

Duktigt av dig mamma att ta tag i saken på en gång och skriva en kommentar. Och jaa.. titta vad du missar när du ligger på latsidan.



Roligt du verkar ha det på jobbet. =)



Ja, jag tror att jag ska se den här och ja, den är dubbad till spanska.



Kram Elin

2009-12-01 @ 22:01:10
URL: http://elinpelin19.blogg.se/
Postat av: Tobias

Nästa år låter perfekt ;) vi gör det innan sommaren eller på hösten :D

2009-12-01 @ 22:39:11
URL: http://grymtroligperson.blogg.se/

Vad tycker du?

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Vill du att jag ska spana in din sida så skriv den här:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0