8/11 söndag

Idag låg jag först bara och tittade på TV i soffan. Sedan kom Stephanie och Johanna, så Kina och jag tittade på en film med dem (fast jag var ganska trött så jag höll på att somna typ hela tiden).
   Efter det gick vi ut och åt tapas på ett ställe. Jag kände mig däremot inte så hungrig efter första tapasen så jag gick hem och tog en dusch medan de åt på ett till ställe. 
   Klockan tio över åtta gick vi på bio - Flickan som lekte med elden såg vi. De dubbar ju allt här så Kina och jag kunde ju inte dra så mycket fördel av vår svenska :P. Stackars Johanna som inte kan spanska förstod ju inte heller någonting. Men hon tyckte det var roligt att se hur en scen blev, som hon hade varit med och tittat på när de spelade in. Hennes morbror (eller farbror) är nämligen producenten för filmen. Hehe, lite lustigt :P 

Justja, vi fick två nya lägenhetskompisar idag. Jag som hade hoppats på att det bara skulle vara vi tre i två veckor nu.. Eller oj.. jag glömde berätta: Nosomi (hon från Japan) åkte igår =(. Jag frågade henne vilken tid hon skulle åka kvällen innan och då sade hon klockan tolv. När jag sedan kom upp på morgonen hade hon redan åkt :'(. Hon lämnade i alla fall sin mejladress och adress i Japan på en lapp...
   De här nya är ett par från Brasilien. Lite jobbigt att det är två men de ska ju bara bo här i två veckor. När jag skulle duscha såg det däremot ut som att någon av dem bland annat hade lånat min rakhyvel :O. Hoppas verkligen inte att de fortsätter göra det!

Grattis pappa på fars dag förresten, även om det är aningen sent :P

Nu ska jag snart sova så god natt! <3
Elin

Kommentarer
Postat av: P

Jag hoppas du har det bra och jag får tacka att du kom ihåg fars dag (som är ett affärsjippo).

Jag undrar om ni tycker det har blivit kallare där nere nu, för enligt DN så har ni bara 11 grader varmt om dagarna.

Går det fortfarande bra i skolan och har du blivit bättre på spanskan nu.

Din nya telefon var den dyr att köpa.

Det kan vara jobbigt att få in nya i lägenheten och man vet inte om dom lär sig mitt och ditt, så du får vara vaken på, så dom inte lånar mat och pengar .Om man bara ska vara fjorton dagar på ett ställe hinner man inte känna personerna så väl.

Ha det bra kramar från p.

2009-11-09 @ 11:28:39
URL: http://juliacastlin.blogg.se/
Postat av: Elin

Ja, jag vet att du bara tycker att det är ett affärsjippo, men man vet ju aldrig om du blir ledsen om man glömmer bort det :P ;)



Nej, det är inte så varmt här nere nu direkt. Behöver verkligen köpa mig en jacka nu! Hur är det med vädret där hemma?



Jadå, det går helt okej med spanskan men svårt att säga om jag kan prata bättre.. men jag skulle gissa på det. ;)

Den kostade bara 19 euro så den var ganska billig.



Men jag tror inte direkt att de kommer tjuva pengar eller mat... du tror så dåligt om så många pappa. Eller misstänksam kanske är ett bättre ord.



<3

2009-11-09 @ 16:06:27
URL: http://elinpelin19.blogg.se/
Postat av: Grandma

Hello my darling! Har blivit strängt förbjuden av Morfar och Mamma (som alltid håller ihop!) att inte kommentera så jag säger bara: no comments now and forever until I get another order if I ever do! Love for ever! Grandma.

2009-11-09 @ 19:37:37
Postat av: julia :)

förlåt Elin att jag inte läst på ett tag :( men nu har jag läst! jobbigt med nya rumskompisar. :/

Snart kommer du hem :D wieee :D



Jag har börjat på kören. visste att Kinas syrra gick där, men jag tog fel på person. trodde det var karin röja XD men aja. Kinas syrra var snäll. ^^ sjunger bra!

Vi körde psykologen, hoppas du vet vad det är. Men iaf så satt Matilda brevid mig då och då sa hon: "Jag saknar min syrra i spanien". Lite kul eftersom vi båda har en syrra där :)



Aja, saknar dig <33 puss

2009-11-09 @ 20:15:48
URL: http://juliacastlin.blogg.se/
Postat av: Elin

Haha, nej stackare mormor (iofs tror jag att jag kan jag ana vad det är som de håller ihop om :P). Hoppas du fortsätter att läsa tills den nya ordern ;P <3



Jaa, då kan vi ta kvällsfika ^^

Haha, kul att du tog fel på person. Vadå, gick du fram och sa "hej, är du Kinas syrra?" till Karin eller :P



<3

2009-11-11 @ 00:25:36
URL: http://elinpelin19.blogg.se/

Vad tycker du?

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Vill du att jag ska spana in din sida så skriv den här:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0