1/11 söndag

Just nu regnar det här sa därför passar jag pa att skriva ännu ett inlägg, till mangas glädje. 
   Trodde verklige inte att det skulle regna imorse, för det var hur fint väder som helst. 28 grader hade vi mitt pa dagen. Frukost at vi som igar ute pa deras baksida- precis som att äta frukost ute pa baksidan pa sommaren =). Därefter tyckte hans föräldrar att jag borde se nagra grottor som man kan besöka här. Därför akte jag, Isaac och hans pappa och gick pa tva guidade turer i tva olika grottor med grottmalningar och allt. Det var inte sa varmt inne i grottorna direkt men eftersom jag tycker det är intressant med historia sa var det riktigt roligt. Tre timmar var vi nere i grottorna sa man blev lite kall :P.
   Isaacs mamma akte däremot till kyrkogarden idag. Här i Spanien aker man vanligtvis pa morgonen eller dagen och tänder ett ljus. Inte pa kvällen som vi gör hemma i Sverige. (Säkerligen inte lika fint men kanske lite mindre läskigt :P). 

Igar at vi middag med bara hans föräldrar och efter satt vi kvar och pratade ganska mycket. För att vara Spanien  at vi middag ganska tidigt och alla var ganska trötta vid ungefär klockan tio pa kvällen :P. Hans föräldar gick och lade sig runt elva nagon gang men Isaac och jag satt uppe och tittade pa en film medan vi väntade pa att en av hans kompisar skulle komma förbi.
   Kompisen, som hette Fran, kom förbi ungefär klockan tolv och därefter akte vi ut och en stund. Fran var jättetrevlig och han och Isaac känner varandra sedan de var sma. Han jobbade som radiopratare =).
   Vi kom hem klockan tre ungefär, men eftersom föräldrarna hade sagt att vi kanske skulle aka ut klockan nio sa var jag uppe klockan atta och duschade. Hehe, däremot var jag först uppe (hade alarm pa) och de andra fick dra sig upp ur sängen.

Justja.. min mobil har gatt sönder igen =(. Rakade tappa den pa golvet (som vanligt) och efter det kan jag inte sätta pa den. Eftersom jag inte kan lämna in den pa lagning här i Spanien maste jag köpa en tillfällig mobil =/.

Är inte särskilt trött just nu, eftersom jag sov en timme siesta. Vet däremot inte riktigt vad vi ska hitta pa ikväll.. tror att vi kanske ska ga ut med Fran och kanske nagra fler kompisar igen.

<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3
Elin

Kommentarer
Postat av: Tobias

Ja det har dom, erkänn att du blev sugen på julmust? Hur gott som helst :D

2009-11-01 @ 18:54:23
URL: http://grymtroligperson.blogg.se/
Postat av: Tobias

Förstår jag, vilket datum kommer du hem? =)

2009-11-01 @ 20:32:03
URL: http://grymtroligperson.blogg.se/
Postat av: mamma

Oj, vad mycket spännande saker ni gör! Och du verkar ha hur mycket energi som helst!



Så de åker också till gravarna den här helgen?



Synd med mobilen. Du får väl köpa den billigaste så länge.



Imorgon ska jag åka till Hasseludden med jobbet och bada i deras varm bassänger utomhus. Vi blir t.o.m. bjudna på massage, inte dåligt va?!!



Hoppas du får en trevlig sista kväll där! Jag förstår att du inte ångrar att du följde med, så mysigt som du verkar ha haft. Kina får väl berätta om kyrkklättraren.



Ha det bäst!!<3<3<3 mamma



2009-11-01 @ 21:41:48
Postat av: p

Hej Elin jag läste ditt brev att jag har blivit annorlunda i tankesätt. Någon gång i livet måste man släppa ut de sina och lita på att dom klarar sig själva, så att man själv kan koppla av.

Jag tycker det är kul att du har det bra därnere i Spanien. Borta bra men hemma bäst eller?.

Hälsningar från en som tycker det är tomt här hemma när det inte är liv i huset.

P

2009-11-01 @ 21:58:51
Postat av: Elin

Ja, mycket roliga saker har vi gjort och det gäller ju att passa pa att göra saker när man har chansen :)

Ja, tänkte ocksa att de inte brukade göra det. Är sa ovant med i princip samma traditioner.

Ja, jag far göra det sa länge.

Haha, nej det var inte daligt =) va skönt med massage ^^.



Det har du helt rätt i pappa. Man maste ju kunna leva sitt eget liv ocksa.. men erkänn att du saknar mig lite va? Inte bara när det är liv i huset :P

Ja, det beror ju pa hur det är när jag kommer hem ;P



sa söta föräldrar sa <3

2009-11-02 @ 00:10:22
URL: http://elinpelin19.blogg.se/
Postat av: Tobias

Nice, ska bli kul så vi kan ta en julfika eller något :D så får du berätta ALLT om Spanien trots att jag läser bloggen ;)

2009-11-02 @ 00:13:13
URL: http://grymtroligperson.blogg.se/
Postat av: Mormor

Hola mi corazon! Det måste bli skönt för dig med jullov som du ligger i! På morgonen var Maria hit en sväng mellan ett par ärenden. Hon längtade efter kusinträff så på söndag på Fars dag kanske vi bjuder hit släkten. Du förstår väl att vi kommer att sakna dig enormt! Sist men inte minst: glöm inte bort nattsömnen! Den är jätteviktig! Morfar o mormor.

2009-11-02 @ 13:58:18
Postat av: julia

Men shit! här händer det saker medan jag är borta? :o

vadå, är det nåt mellan dig och Isaac? ofta du åker hem till hans föräldrar och allt :o Hallå, berätta!

2009-11-02 @ 20:50:21
URL: http://juliacastlin.blogg.se/
Postat av: Elin

Ja, mormor.. släkten är ju sig inte lik utan mig ;). Men vi kommer ju säkert ha en i jul också och då är jag ju där och lättar upp stämningen ;P

2009-11-03 @ 23:56:05
URL: http://elinpelin19.blogg.se/

Vad tycker du?

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Vill du att jag ska spana in din sida så skriv den här:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0