29/11 söndag

Söndag, ljuva söndag. Idag när jag vaknade var det med tanken "jaha, åh vad ska man försöka hitta på idag?". Det finns ju liksom inte alls mycket att göra här nere på söndagarna.
Segade länge i sängen och gick sedan upp och satte mig framför TV:n. Lite över fyra sms:ar Isaac och frågar om jag vill hänga med och titta på fotboll i en bar lite senare. Såklart ville jag det.. seriöst- idag var han min räddare. Skulle inte ha pallat att bara sitta hemma idag också. Visade sig förresten att han hade gått ut igår och när jag beskrev hur tråkigt jag hade haft det frågade han helt chockat: varför ringde du inte mig? Ja, för det första sade han att han skulle plugga ganska länge och verkligen inte borde gå ut och för det andra vill jag inte dirket vara beroende av han hela tiden. Jaja, men hur som helst... Idag var det match mellan Barcelona och Real Madrid (för er som inte vet). Kan även nämna att Zlatan spelar i Barcelona. Har aldrig riktigt gillat Zlatan som person, även fast han är en väldigt duktig spelare, men det är alltid roligt med duktiga kända personer från Sverige när man är utomlands. Hur som helst spelade inte Zlatan första halvlek vilket gjorde att jag frågade lite ledsamt "var är egentligen Zlatan?" varpå Isaac svarade: "Han får inte spela för att han är sääämst". Nu kommer det ju sig däremot att efter andra halvlek så tar de in Zlatan (står 0-0) och fem minuter efter det gör han mål. Haha, ni anar inte va jag hade roligt då. "Jaha, vem är det som är sämst nu då? Men var inte ledsen Isaac.. snart kanske någon från Spanien också gör mål". Jaa, fick ju mest bara lite grymtande ljud till svar men vad ska man göra när det enda målet i matchen görs av en svensk? ;P
   Gick till baren en timme innan med flera kompisar till Isaac (hade träffat alla förut) för att äta lite tapas innan. När det är fotboll så är det även smockfullt på alla barer här.. speciellt när det är en så stor match.
   Första halvlek satt vi på en bar som var ganska lugn. Såg inte så jättemycket av matchen där. Hehe, justja.. det är så roligt när verkligen alla tittar på matchen också. Kom in några äldre damer som satte sig bredvid oss och gnällde på att folk nu för tiden var höga som giraffer, eftersom de inte kunde se när de satt ner då. :P De frågade även mig om jag kunde se.. vilket jag inte heller kunde om jag satt ner.
   I pausen gick Isaac och jag vidare till en annan bar där det var mer livat: TV:n var större, ljudet var på högtalare och alla skrek för minsta lilla. Måste säga att det var sjukt mycket roligare där. Det blir en annan stämning när alla är så inne i matchen. ^^

Efter att matchen hade slutat (och jag var väldigt glad) gick jag med upp till Isaac en stund och tittade på How I met your mather, som vanligt. När jag kom ner till mig var jag väldigt hungrig så jag gjorde i ordning lite middag. Blev alltså en ganska sen middag för mig eftersom klockan var runt halv tolv när jag var färdig för att äta.
   Tittade även lite på en film och gick in på datan.. där jag har suttit fram tills nu.

Ojojoj, vilket långt inlägg det blev idag. Det här kommer Julia aldrig att läsa ;P

Imorgon börjar jag på nivån "Avanzado alto", vilket är den näst högsta nivån som de har här ;)

God natt allihopa! <3
Elin


Kommentarer
Postat av: Tobias

Vi måste lätt göra det tillsammans Elin, hoppa ner i den där buren ;)



Haha jag vet, hålen såg lite väl stora ut :S Tänk om dom attackerar från två håll...

2009-11-30 @ 12:48:30
URL: http://grymtroligperson.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej Elin! Det är inte bara du Elin, som såg matchen. Även jag satt som klistrad framför TV:n och var mycket stolt när Zlatan gjorde mål efter inhopp. Han hade skadat låret vilket gjorde att han inte var med från början. Kan hålla med om att han har lite diva-fasoner. --- Ser fram emot att du snart kommer hem. Kram från Morfar. Mormor hälsar. Hon har köpt nya julgardioner till vardagsrummet + ljusslinga till balkongen.

2009-11-30 @ 15:01:56
Postat av: julia :)

HAHAHA, ägd!!! jag läste hela!!! :D

fast jag hade ju redan hört dig berätta det där ;)

haha, how I met your mAther :P hur går det med engelskan? ;)<3

Oj, kul med en avancerad grupp :)

2009-11-30 @ 20:37:43
URL: http://juliacastlin.blogg.se/
Postat av: Elin

Haha, ja. Jag tänkte faktiskt på att du också satt och såg matchen morfar. Visste ju inte helt säkert men med 99% säkerhet visste jag att du också såg den ;P.

Jaha, var det därför han inte spelade första...? Undrade verkligen varför han inte gjorde det så nu blev jag glad av att få reda på det.



Va roligt att du ser fram emot det ^^. Ska bli kul att träffa dig och alla andra igen när jag kommer hem. Hoppas att du och mormor vill komma och fira jul med oss som vanligt =)



Va mysigt med julpynt :D



Många kramar till dig morfar <3 (och ge några till mormor också ;) )

2009-11-30 @ 20:41:03
URL: http://elinpelin19.blogg.se/
Postat av: Elin

Haha, duktigt av dig Julia. Nu blev jag verkligen förvånad.

Nej du.. just nu är mycket en blandning av svenska, engelska och spanska :P

2009-11-30 @ 20:48:04
URL: http://elinpelin19.blogg.se/

Vad tycker du?

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Vill du att jag ska spana in din sida så skriv den här:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0