20/10 tisdag

Gissa vad som har hänt idag (förutom att Kinas familj har kommit hit ^^)!? Tro det eller ej men idag satte de på värmen här i huset. Ni anar inte va glada alla blev. Nu när det ska regna så mycket blir det ju ganska kallt så jag tror de förstod att alla gick omkring och frös. Därför har jag inte köpt ett täcke idag heller, eftersom jag tror det kommer att bli bättre nu. :D

Kinas familj kom ju nu på kvällen (eller natten kanske man ska säga). Klockan halv tolv kom de fram med bussen hit. Jag följde med Kina och mötte dem och gick även med till deras hotell. Helt okej fint var rummet men jag tror nog ändå att jag tycker ni andra som har varit här har haft lite finare rum. Däremot tror jag att ni skulle brytt er för mycket om ni hade hamnat på ett hotell som ni inte gillade (kanske inte pappa). 
   Justja, de hade med sig jättemånga bra saker - som nål och tråd, reflexer och tidningar... Hehe, de hade även med sig ganska mycket godis som Twix och Marabou (vilket jag typ blev överlycklig för). Har inte riktigt hittat det här så jag vet inte om det finns =/.
   Hehe, de var lika roliga som alla andra har varit - för alla verkar bli så förvånade över att Kina och jag faktiskt lever som normalt här nere. Jag vet inte riktigt hur ni förväntar/förväntade er att vi skulle ha det :P eller så tycker ni bara att det är konstigt att jag faktiskt har bott här nere ett litet tag nu ;).

Juatja.. de håller även på att bygga upp någonting på Plaza Mayor nu. Vet inte riktigt vad det är men det ser ut som en liten marknad. Märker nog snart vad det är.

Imorgon ska vi äta frukost med dem klockan nio (på samma ställe där vi åt med dig sista dagen pappa).

God natt allihopa! <3
Kram Elin

Kommentarer
Postat av: Mormor

Hej Elin! Varje morgon säger jag till Morfar: Jag skall se om Elin har skrivit och varje morgon har du det och jag blir så glad. Så bra att de äntligen har börjat elda i huset så ni slipper frysa. Förstår att det är roligt för er att få besök hemifrån. Tänk Elin, att det funnits en tid när du inte åt godis! Ofattbart! I dag skall Morfar och jag hälsa på Asta på Hagagårdem. Vi tar en kaffekorg med oss. Bamsekramar!

2009-10-21 @ 10:44:42
Postat av: P

Vad kul att dom kom fram. Vad jag ser på vädret så kan dom få tur med fint väder, för det blåser undan ganska fort därnere om det är lågtryck. Madrid har 14 grader sol och moln idag.

Jättekul att dom tog med sig godis.

Vi har det inte bättre här hemma dis hela dagarna.

Snart skall jag åka in till jobbet och det är första dan efter att jag har varit ledig en och halv vecka.

Ha det jättekul och många kramar från mig.

2009-10-21 @ 12:55:11
Postat av: Elin

Va roligt att du blir så glad över mina inlägg mormor =). Haha, du får det ju att låta som att jag är värsta godismonstret när du säger så där :P. Jag äter ju faktiskt bara choklad. Nej, justja.. turkisk peppar också ;)



Va jobbigt att börja jobba efter att ha varit ledig nu ett tag pappa. Ja, hoppas det blir bättre väder.



<3



2009-10-21 @ 21:02:19
URL: http://elinpelin19.blogg.se/
Postat av: anita

Hola! va kul det är att veta precis vad det är du menar nu när du skriver att "dom håller på att bygga upp nåt på Plaza Mayor" - undrar vad det blev?

Det var verkligen en fantastisk plats, och att vi bodde så centralt! Ja, härliga o trevliga dagar var det, känns faktiskt lite overkligt nu, när man går här i dis och höstfärger. Imorgon ska jag städa undan allt på balkongen, innan krukorna blir bottenfrusna...... kram till dig!



Anita

2009-10-21 @ 21:42:11

Vad tycker du?

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Vill du att jag ska spana in din sida så skriv den här:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0