24/10 lördag

Fortsättningen följer...:

Eftersom jag hade sovit från klockan sju kvällen innan var jag riktigt pigg när min väckarklocka ringde klockan 05:00 på morgonen. Däremot låg jag ändå kvar i sängen i en halvtimme innan jag gick upp och duschade. Packade sedan min väska med de sakerna som jag skulle ta med mig till Madrid (datan blev för tung), åt frukost och hängde upp mina kläder som jag hade tvättat dagen innan.
   Klockan 07:30 mötte vi Kinas familj i parken där ballongerna hade fastnat i trädet (för er som vet) för att gå till bussen som jag klockan åtta.

När vi kom fram till Madrid åkte vi till det hostelet på Kinas mamma hade bokat. Det låg på ett ställe lite utanför själva Madrid men var väldigt fint invändigt (även fast omgivningen omkring var lite halvfärdig ibland). Det som var bra med det här hostelet var även att de skjutsade sina gäster till flygplatsen. Därför fick Kinas familj sova lite längre på morgonen.

Efter att vi hade lämnat våra saker bar det av in till Madrid igen. Vi åt lunch på ett ställe som låg i princip bredvid det kungliga palatset. Vi gick sen och tittade på Madrids Plaza Mayor (som inte alls är lika fint som det här i Salamanca). Där hade även Kina och jag varit med pappa innan.
   Efter det bar det av till två turistbussar =). Jag, som aldrig har åkt en sådan buss, tyckte det var jättekul att sitta uppe på andra planet och fotografera alla saker. Hehe, verkligen som en riktig turist :P
   När vi ganska nyligen hade stigit på bussen upptäckte Kinas pappa att han hade blvit rånad på sin plånbok =(. Stackarn! Han hade haft sin plånbok i innerfickan på jackan men eftersom det var så varmt hade han tagit av sig jackan och burit den. Det är helt sjukt att man inte ens ska kunna bära sin jacka utan att vara rädd för att bli bestulen!

Efter bussturen gick vi sedan och åt middag. Innan vi åkte tillbaka till hostelet gick vi bland annat till Plaza Mayor och fikade =)

Innan jag somnade tittade jag på en film på TV:n och inte gjorde det något att det blev lite sent.. jag hade ju ändå en timma till godo eftersom man ställde tillbaka klockan från sommartid den här natten ;)



Turisten Kina =)

Nollstället i Madrid. Min väska och halsduk förstör lite men det kan inte hjälpas :P

Kramar från mig

Elin


Kommentarer

Vad tycker du?

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Vill du att jag ska spana in din sida så skriv den här:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0