26/10 måndag

Måndagen var ganska lugn. Började skolan klockan halv tolv som alla måndagar så jag kunde vila upp mig lite efter söndagen.
   Efter skolan gick jag som vanligt till Karla och familjen, ja eller som vanligt för varje måndag och onsdag. Hehe, även fast hon vill leka så vill hon ibland vara lite trotsig men efter ett tag går det alltid bra. Mötte familjen utanför huset och när hon fick syn på mig blev hon jätteglad och vinkade så glatt med handen och började springa lite mot mig innan Ivan stoppade henne (så hon inte skulle springa ut på gatan).
   Vi lekte med lera idag igen, för det tycker hon är jätteroligt. Hon verkar tycka jag är duktig på att göra saker för hon vill alltid att jag ska rita eller göra olika saker. :P Den här gången gjorde jag bland annat en fruktkorg ;). Det är så roligt när hon tycker att det är roligt att lära sig svenska också. Den här gången sprang hon till exempel och frågade Ivan vad coliflor (blomkål) var på svenska när jag inte visste det ordet.
   När jag skulle gå berättade även Pilar (mamman) att Karla förra gången hade sagt, efter att jag hade gått: "mamma, jag tycker om Elin jättemycket". Va glad jag blev av att höra det! Gick och log för mig själv hela vägen hem :P.

När jag kom hem dröjde det inte så länge förrän jag fick ett samtal från pappa (och mamma) som undrade "om det var något fel med datorn" :P. Hehe, förklarade att jag bara inte hade hunnit eller orkat att skriva.
   Senare på kvällen pratade vi även på Skype en stund. Jag fick även skapa ett nytt konto till mamma för att varken jag eller dom kom ihåg lösenordet till Julias konto (Julia är i Frankrike nu).

Efter det gick jag ut en stund med Isaac (grannen) (Kina ville inte följa med). Vi gick till två ställen och satt och pratade om allt möjligt. Trevligt, trevligt =)

Kram Elin

Kommentarer

Vad tycker du?

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Vill du att jag ska spana in din sida så skriv den här:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0