6/10 tisdag

Ikväll hade vi egentligen tänkt att gå och träna men vi bestämde oss för att vi inte ska köpa gymkort den här månaden. För det första har det redan gått ganska många dagar och för det andra kommer vi få ganska mycket besök den här månaden. Därför tyckte vi att det var bättre att vänta till nästa månad med att köpa.

Ikväll har vi varit med på tapasturen som skolan ordnar. Tror det här var tredje eller fjärde gången som vi var med. Men det är ju alltid roligt att prata med nyha människor. =)

Annars har vi inte gjort så mycket mer idag än att vara i skolan. Åhh, justja.. åt havregrynsgröt idag =). Kina åt också men hon åt den med varken mjölk eller någonting i. Inte heller hade hon någonting bredvid. Inte konstigt på att hon alltid har tyckt att det känns lite torftigt :P.

Puss och kram, när jag var liten var mitt favoritkort klöverdam =)
<3

Kommentarer
Postat av: Mormor

Vill bara tala om att Morfar och jag var på utflykt med HSB-pensionärerna till Åland. Vi prickade in en dag med sol och vindstilla väder och hade det riktigt trevligt och gemytligt. I dag skall jag baka två sorters kakor till söndagens gudstjänst. Församlingen fyller 33 år och det skall vi fira. -- Bra att Pappan har upptäckt att det är roligt att leka med sina barn. Det har du lärt honom! Bra gjort! Puss och kram lilla gotlandsruss! Mormor

2009-10-07 @ 08:57:45
Postat av: p

Hej på dig.

Jag har nu kommit in i allt arbete här hemma. Igår klippte jag häcken runt tomten.Jag har två möten ikväll och därefter skall jag jobba tungt.

Jag har fått erbjudande att gå i pension första januari 2010. Jag tror att jag kommer att välja halvtid.

Bra tänkt med gympakortet.

Jag var till Kinas föräldrar och det var trevligt att dricka en kopp kaffe och prata. Jag försökte tala om för dom att boka om resan, så att dom inte kommer ner mitt inatten, och likaså hemresan att dom behöver gå upp fyra på natten för att åka hem.

Jag sa att Kina skulle tycka det vore roligare om dom kunde vara en dag till därnere. Jag hoppas att dom bokar om och tar en resa som jag gjorde.

Ha det bra hälsningar pappa med många kramar.

2009-10-07 @ 11:04:59
Postat av: anita

Vilken gräslig lärare!! Berättade hon detta för att imponera eller...? Jättekonstigt! Synd att ni förstår så mycket spanska så ni uppfattade alla hemskheter hon berättade....nä det menar jag förstås inte, det är ju jättekul att ni blir så duktiga. och nu har jag också lärt mig att det heter "esta bien" - tack för det!

Själv sitter jag kvar på skolan och försöker planera för den närmaste veckan. Ska till Åland och kolla in nya bryggan nu fredag-söndag, så där går hela helgen. Det ska bli jättespännande att se, tänk att vakna därute på lördag morgon och "promenera" ner genom Bastuträsk och titta på allt nytt.Det är ju mörkt när vi kommer på fredag men jag får väl ta en första koll med hjälp av pannlampan....

Och sedan är det bara två arbetsdagar hemma och sedan kommer vi till Salamanca! Yes!!! Kram till dig och till din kompis som kan göra chokladmousse!!!

2009-10-07 @ 14:39:44
Postat av: Elin

Haha, ja jag undrade vad det hade blivit av din kommentar mormor :P Men va trevligt det låter =) Vart var ni på Åland? Mariehamn?

Hehe, och mormor.. jag tror faktiskt att han har lekt med sina barn innan också :P

Hehe, samma rim som mamma ^^



Jobbbigt att du har mycket att göra pappa. Ja, det låter väl bra. Du har ju velat ta det lite lugnare ett tag nu.

Om de inte har köpt ombokningsbara biljetter så är det nog lite svårt att boka om. Men när de ska åka hem ska vi nog åka med dem till Madrid och sova där.



Nej, tror inte hon tyckte att det var något märkvärdigt bara.

Hehe, ja det var ju bra att du fick reda på att man sa så.

Va roligt det är med din brygga Anita :D Hur lång är den egentligen?



<3

2009-10-07 @ 15:18:17
URL: http://elinpelin19.blogg.se/

Vad tycker du?

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Vill du att jag ska spana in din sida så skriv den här:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0