13-14 oktober

Tänker bara skriva ett inlägg lite kort. Är trött som vanligt på sista tiden. Har inte kunnat sova ordentligt på två nätter nu! Igår natt vaknade jag ungefär tjugo över två och var klarvaken. Kunde inte somna om förrän framåt klockan 5/6-taget och då var det inte riktigt någon bra sömn. I natt hade jag problem med att sova från första början och kunde inte somna förrän vid 4/5-taget. Har däremot kommit på vad felet var! Igår var det tisdagen den 13:e, vilket är Spaniens "fredag den 13:e". Det var bara oturen som gjorde sig påmind :P

Igår gjorde jag för övrigt ingenting särskilt. Tog det mest bara lungt hela dagen och skypade med familjen på kvällen. =)
   Idag har det däremot hänt saker ^^. Mamma, Anita och Julia kom redan klockan 15:30 (grattis pappa :P) så jag han knappt varva ner efter skolan innan jag skulle gå och möta dem. 
   Efter att jag och Kina hade mött dem gick vi till deras hotell. Det var inte lika fint som pappas, men det var ju lite billigare så det är ju inte så konstigt. Men det var helt okej tycker jag. Helt klart värt priset (hehe, vet inte exakt vad de betalade :P)! 
   Jag, Kina och Julia gick sedan och åt lunch medan mamma och Anita duschade och vilade liten en stund. Därefter gick vi hem till vår lägenhet och visade dem den. Passade då även med att ta med mig alla saker som de hade tagit med (men inte det mörka brödet :'(, eftersom pappa hade glömt att stoppa i det - ajabaja pappa!). Men, men.. jag överlever nog utan det. 
   Kina stannade sedan kvar i lägenheten för hon hade ont i magen. Jag fortsatte då med att gå en liten sväng med de andra och visa dem staden, eftersom mamma bestämt hävdade att hon ville gå. Efter ett tags promenerande började däremot både Anita och mamma att klaga på att de var trötta och hungriga. Hehe, precis som ett par småbarn :P. Men, jag förstår att det kan vara lite jobbigt att resa hela dagen.
   Vi gick i alla fall och åt på Kinarestaurangen klockan åtta ungefär och jag kan tillägga att vi hängde på låset och var de allra första gästerna när de öppnade (eller när mamma och Anita hade gått in i den mörka restaurangen för att fråga om de skulle öppna nu). Vi hade det jättetrevligt och roligt hela middagen.
   Efter maten var mamma och Anita fruktansvärt trötta så därför begav vi oss till deras lägenhet efter middagen. Där stannade jag ett tag och pratade med dem innan jag gick hem (de är jätteimponerade över min spanska ;) ). Höll nästan på att somna i deras sköna sängar!

Här hemma hjälpte Diana Kina och mig att ladda ner ett program som gör att man kan ta musik från YouTube. Åh, ni anar inte va jag har längtat efter ett sånt program!! :D

Åh, justja. Tack så jättemycket för kuvertet med innehållet pappa =). Har nu satt upp det på min hylla för att jag inte kunde med att slänga bort själva texten.


 

På Kinarestaurangen


Julia och jag =)

Nu ska jag sova, eftersom jag ska följa med Kina till läkaren imorgon på morgonen. Hehe, det blev inte ett så kort inlägg trots allt :P

Bamsekramar från mig (och säkerligen från de andra också) <3
Elin


Kommentarer
Postat av: Morfar o mormor

Hej Elin! Nu har morfar och jag läst ditt långa inlägg och sett korten och konstaterat att det är helt fantastiskt i dataålderns värld att man så fort får uppleva det ni alldeles nyss varit med om!!! Hörde av Pappa att de har sena matvanor där nere. Inte underligt man har svårt att sova när man stoppar magen full så sent på kvällen. Ni ser ut att trivas bra tillsammans men nog saknar ni väl mig i gänget???? --- Ser fram mot nästa rapport! Pussar och kramar till er alla! Morfar o mormor

2009-10-15 @ 08:29:17
Postat av: p

Vad det ser trevligt ut på torget lätta kläder.

Jag var och köpte en täckjacka, för vi har minusgrader på natten och då man går ut på morgonen med Ludde. Jag tror att jag ska sätta på vinterdäcken på bilen.

Jag undrar ligger deras bostad där vi tittade efter det.

Jag förstod att dom skulle bli imponerade av din Spanska.

Har dom hittat grodan.

Glöm inte promenaden i Kyrkan för dom är inte höjdrädda.

Ha en trevlig dag med tjejerna, men risken finns att man kan bli trött av dom, för det ska hända så mycket på kort tid.

Kramar från p.

2009-10-15 @ 12:54:34
Postat av: Elin

Så klart vi saknar dig mormor!! Gänget är ju inte komplett utan dig =(. Ja, det är verkligen roligt att ni kan se vad som händer här nere så lätt. Det är roligt att ni tycker om att läsa om det =).



Ja, första dagen de komvar det varmt med nu är det betydligt kallare. Är riktigt så att man fryser om man går ut.

Ja, efter lite hjälp hittade de grodan men innan de fick se en liten modell av den tyckte de inte att det såg ut som en groda :P.

Hehe, nej vi var uppe i tornet idag. (Läs mer om det i inlägget)



<3

2009-10-17 @ 00:06:28
URL: http://elinpelin19.blogg.se/

Vad tycker du?

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Vill du att jag ska spana in din sida så skriv den här:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0