15-16 Oktober

Ojoj, vad det inte blir några inlägg nu när jag har besök. Blir att jag inte riktigt hinner med att skriva så mycket.

Idag har vi gjort ganska mycket. Först och främst var vi och åt lunch när jag slutade skolan. Därefter gick vi både upp och in i katedralen. Sjukt häftigt att gå upp i tornet, även fast man inte kom hela vägen upp. Måste däremot erkänna att det var lite läskigt i en trappa och att det till och med gjorde mig knäsvag. Mamma vägrade nästan att gå upp för den trappan och det slutade med att hon gick och höll sig i ledstången med båda händerna samtidigt som hon blundade. Jag förstår henne verkligen men trots det såg det så roligt ut att både Julia och jag vek oss av skratt. Man kunde även gå ut på en balkong inne i själva nya katedralen och det var hur pampigt som helst att titta ner på alla människor som gick där nere. Julia tog lite foton som ni kan få se sen.
   Vi åkte även det lilla tåget som gick runt i staden men det var ju svårt för de andra att förstå. Det gick till och med nästan lite för snabbt för mig (hehe, inte för att jag menar att jag alltid förstår all spanska annars). Julia tyckte att det kändes lite slösaktigt med pengarna men mamma betalade för henne, så då tyckte hon inte att det gjiorde så mycket :P.

Efter det gick vi hem till deras lägenhet där Julia masserade både mamma och Anita i en timme var. Själv lade jag mig och sov under ett riktigt täcke med en jätteskön kudde i Anitas säng. Tror jag sov i ungefär tre timmar. Var helt borta när jag vaknade och mamma var tvungen att säga "du ligger i Anitas säng" innan det gick upp för mig vart jag var. Måste verkligen köpa ett täcke hem till mig för det var så varmt och skönt!

Vi gick sedan ut och åt på restaurangen precis under deras lägenhet (som låg där vi var och kollade pappa). Vi var helt ensamma på restaurangen och servitören passade upp på oss riktigt ordentligt. Han drog till exemel både in stolen åt mig och hjälpte mig av och på med jackan :P. Men maten och allting var sjuuukt gott (synd pappa att inte du också fick äta där). Det som var lite tråkigt var att vi alla var rejält mätta så ingen av oss orkade äta upp allt. Däremot har vi bestämt att vi ska gå dit imorgon igen och denna gång riktigt hungriga ;).

Just nu sitter Julia med mig här hemma i lägenheten och tjatar på att jag är seg och att hon vill använda Internet. Jag ska sova i deras lägenhet i natt så hon behöver inte gå hem ensam. Vi var ute lite igår också. Vi umgicks nästan hela kvällen med Sophie från England. Jättegullig är hon. =) Träffade även en mycket trevlig kille från mitt lägenhetshus som vi kanske ska gå hem till på en liten fest imorgon. Isaac hette han.

Justja, igår gick vi ner till floden på en promenad, åt ute på en restaurang både till lunch och middag och sov en liten stund. Tyvärr blev det ju inte direkt något riktigt inlägg för igår =(

 

En bit upp i katedralen


Ännu längre upp i katedralen


Middag - så klart erbjöd sig servitören att fotografera alla oss ;P

Men, men nu ska Julia få använda Internet lite.

Puss och hej, förgätmigej<3
Elin


Kommentarer
Postat av: Mormor

O, så roligt höra om allt trevligt ni har för er. Måtte tiden gå riktigt sakta för er! Duktigt av Julia att massera i två timmar. Jag skulle inte orka en kvart. Och tänk att få äta ute hela dagarna! Och sist men inte minst att få gå i kortärmat! Kram och puss Förgätmigej! Morfar o mormor

2009-10-17 @ 10:20:28
Postat av: p

Det är kul att dom får se Salamanca med en egen expert som visar runt.

Jag tror dom gillar staden som jag gjorde.

Tur att jag inte gick upp i tornet för då har väl jag blivit kvar stående med kramper i någon trappa.

Jättekul att du visar bilder så att mormor och morfar kan se hur det ser ut i staden.

Ha en trevlig kväll med gänget.

Kramar från p.

2009-10-17 @ 14:04:20

Vad tycker du?

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Vill du att jag ska spana in din sida så skriv den här:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0