19/10 måndag

Sitter här och försöker leta upp låten "röda rosor i snön" från filmen Stjärnsystrar. Får bara en träff på just den och den är ju inte från filmen =(. Kommer ihåg att jag älskade den sången. Har gått och trallat lite på den för mig själv i väldigt många år nu utan att ha sett filmen, så det skulle vara roligt att höra låten på riktigt igen.

Idag har jag mått lite dåligt igen. Tror att vintersjukan börjar komma lite smått hit så jag hoppas att jag klarar mig från den! 
   Tänkte gå och leta efter ett bra och billigt täcke idag men jag glömde bort det lite så det får bli imorgon. Hehe, det är lite roligt för här nere är ett ord för täcke nórdico (tror det stavas så). Jag skulle sååå gärna vilja sätta på värmen här hemma men tyvärr kan man inte få värme förrän den första november här i huset. Jag kommer att frysa ihjäl innan dess!! I natt sov jag med t-shirt, fleeceröja, mjukisbyxor och tofflor. Då klarade jag mig från att frysa =/...

Kinas föräldrar kommer ju ner imorgon men stckars dem att de har bokat nu för de har sagt att det ska regna från imorgon till på fredag. Det är exakt de dagarna som de ska vara här. Då kommer ju även temperaturen sjunka ännu mer (ungefär med fem grader = jag MÅSTE skaffa ett täcke).

Var hos Karla idag igen, som alla måndagar. Idag läste vi faktiskt ganska långt i en bok med Nicke Nyfiken. Hon brukar annars inte ha tålamodet att sitta och lyssna på en bok mer än två minuter. Lekte även med lera och gjorde då massa småbjörnetryck. ^^ Vi hade det riktigt roligt idag. Däremot är hon alltid lite grinig i början men vill aldrig att jag ska gå sen. Justja.. lärde henne även hur man gör en kullerbytta :P. ^

Joo, måste berätta också.. gissa vad jag hittade affären nedanför mig idag!? Jo, riktigt mörkt bröd. Hur kan jag aldrig ha sett det där förut, fast det låg ganska högt upp så det kanske är därför. Däremot var det sjuukt dyrt. För nio bitar bröd kostade det 3.30 euro =/.. men det tyckte jag att det var värt. Såååå gott ^^.

Nej, nu är det sova som gäller (och kanske ligga lite på spikmattan som mamma lämnade kvar här till mig^^).


Puss och kram skumbanan <3

Elin


Kommentarer
Postat av: mamma

Hej gumman!

Tack för senast! Det var jätteroligt att komma ner till dig och se hur du har det. Nu vet man hur allt ser ut när man läser bloggen.

Resan hem gick smidigt.( Niklas Wahlgren var med även flyget hem.På bussresan hade vi läst om honom i Anitas tidning, hur han jobbar med sin flygrädsla - lustigt,va?)

Pappa hämtade oss på Arlanda och hade svampmackor som väntade när vi kom hem. Betydligt godare än den tråkiga pastarätten vi åt på flygplatsen.

Här hemma var det regnigt och hade varit under hela tiden som vi var hos dig. Måste säga att vi hade väldigt tur med vädret i Salamanca! Stackars Kinas föräldrar som väntas få regn!

Vi har tyvärr inte hunnit åka till dem med din mössa. Så du får nog köpa en där nere. Hoppas du hittar ett skönt täcke snart. Vad dåligt att de inte sätter på värmen förrän 1 nov! Jobbigt att frysa! Men spikmattan är bra om man vill få igång cirkulationen och upp värmen.

Det var mysigt att få krama och pussa på dig IRL,

nu får det bli cyberkramar och pussar så länge.

Ha det bäst<333 mamma

2009-10-20 @ 10:58:56
Postat av: Tilda!

Hej! Kom du ihåg när vi såg den filmen på bio?? Hur många grader är det på natten hos er? Familjen kanske har ett extratäcke om du vågar fråga...

kram <3

2009-10-20 @ 18:36:38
Postat av: Mormor

Morfar o jag läste just din blogg. Synd att du ska behöva frysa! Jag tror också du kan få låna ett täcke från familjen! Tacka nej till vintersjukan! -- I dag har morfar o jag varit och Hälsat på Kerstin i Rimbo tillsammans med Diddi. Fick rikligt med god mat! Bamsekram!

2009-10-20 @ 20:11:16
Postat av: P

Hej Elin.

Jag tycker du skall köpa ett täcke nu och en mössa.

Om du får problem med ekonomin för dessa utgifter, hör av dig till mig, så hjälper jag dig.

Jag tycker verkligen synd om Kinas föräldrar bara får regn och att ni inte kan visa Salamaca på ett fint sätt. Jag tycker att man får göra det bästa av det sämsta läget, som att se positivt på eländet.

Förslag till bra ideer, ät god mat på fin resturang.

Besök den fina Kyrkan, för den finns kvar i mitt huvud som den finaste kyrka jag besökt i hela mitt liv.

Ha en bra dag eller kväll.

Många kramar från P.

2009-10-20 @ 20:23:13
Postat av: Elin

Va bra att resan hem gick bra för er mamma och va lustigt att han Niklas Wahlgren var med på den resan också. Världen är verkligen liten ibland..det har jag märkt här nere också.

Va gott med svampmackor - det vill jag gärna ha när jag kommer hem ^^.

Hehe, va rolig du är med alla nya saker som du lär dig. Du har ju börjat använda dom sakerna mer än de flesta andra. :P



Ja, så klart jag kommer ihåg Tilda. Det var ju när du fyllde år och tog med dig alla på bio. Kommer ihåg att jag tyckte att det var jätteroligt ^^

Nyss stod det att det bara var 7 grader men jag tyckte att det kändes som att det var varmare =/.



Va trevligt mormor och morfar ^^



Ja, något finns det säkert att hitta på. Va roligt att du tycker att det är den finste kyrkan som du har sett pappa (även fast jag också tycker att den är väldigt pampig).



<3

2009-10-21 @ 01:27:36
URL: http://elinpelin19.blogg.se/

Vad tycker du?

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Vill du att jag ska spana in din sida så skriv den här:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0