17-18 Oktober

Lite slarv med inläggen men här kommer i alla fall en liten redogörelse för några saker som har hänt på sista tiden:

Idag har jag mest tagit det lungt. Var ganska trött efter igår, eftersom vi var ute lite. Följde med mamma, Julia och Anita till bussen när de skulle åka =( och sen var jag ute på en liten tapastur med grannarna från våningen över. Riktigt trevligt var det och alla där är så gulliga. Tyvärr är det två som åker hem nu på natten eftersom de bara var här på besök över helgen.
   Därefter har jag bara tagit det lugnt hela dagen och sovit ganska mycket.

Igår var vi som sagt ute en stund. Innan det var vi även uppe i Isaacs och deras lägenhet. Julia var också med. Hehe, stackarn.. det var aningen svårt för henne att hänga med på all spanska som pratades. Hon sade själv att hon blev lite snurrig av all spanska. :P
   Innan det var mamma, jag, Anita, Julia och Kina och åt på samma restaurang som dagen innan. Vi var ensamma den här gången också men jag tycker maten var lika god (även fast de andra tyckte att den var bättre dagen innan).
   Tidigare på dagen var vi på ett museum här i Salamanca som Anita ville gå på. Riktigt fint tycker jag att det var (de andra också) och det är alltid roligt att upptäcka nya saker.

Tycker att det är sjukt kallt här i lägenheten nu för tiden. Måste verkligen köpa ett täcke och försöka fixa lite värme i elementen =/

Justja.. glömde berätta att Kina och jag var hos läkaren den här onsdagen. Kina fick en kräm och nu är det mycket bättre. De tog även ett prov av såret och skickade in till en undersökning.

Nej, nu ska jag försöka sova. Sov så gott allihopa <3

P.S. Tack så mycket för presenten! =)

Kommentarer
Postat av: Mormor

Nu blir mormor riktigt nyfiken! Vad var det för present du fick? Är det inte väldigt tomt efter "gänget"? Ni verkar ha haft det så trevligt. Bra att Anita ville gå på museum, så du fick smak på det! Jag har inte pratat med dom än. Det var nog sent när dom kom hem och i dag jobbar dom väl resp, går i skolan. Men det skall verkligen bli roligt få höra dom berätta. Hoppas du får tag på ett skönt täcke. Men det blir väl mycket att packa ner, eller skall du donera det eller sälja billigt? Pratade just med Marianne i går. Madeleine har kommit in på juristutbildning, som tar 4 ½ år. Hon trivdes så bra i Spanien så hon stannade en termin till. Jag sa till Marianne att hon fick baestaämma en dag för träff efter jul. Det skall bli roligt ses! Hemskt mycket kram från Morfar o mormor

2009-10-19 @ 08:17:21
Postat av: Elin

Det var en jättegullig liten kylskåsmagnet. Kan lägga ut en bild på den sen mormor så att du kan få se. ^^

Jag har länge tyckt om att gå på museum mormor. Vet du inte det!? :P



Nej, jag ska lämna kvar täcket här nere. Tror inte riktigt att det får plats i resväskan sen, även om det känns som att jag har skickat hem jättemånga saker med mina besökare.



Stannade hon längre än åtta månader?



2009-10-19 @ 23:47:37
URL: http://elinpelin19.blogg.se/
Postat av: Mormor

Vet inte hur många månader Madeleine stannade men det var två terminer. Glömde tala om att vi hälsade på Katti, Tom o Joakim i söndags. Dom hade verkligen en tjusig lägenhet. Särskilt imponerade blev vi av takterrassen! Morsning!

2009-10-20 @ 20:16:52
Postat av: Elin

Ok



Jaha, va trelvigt. Jaa, deras lägenhet är verkligen jättefin. Jättefint inredd och allting =)

2009-10-21 @ 01:17:15
URL: http://elinpelin19.blogg.se/

Vad tycker du?

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Vill du att jag ska spana in din sida så skriv den här:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0