1/10 torsdag

Pappas sista hela dag här nere =( måste säga att det känns lite tråkigt att han åker hem. Tror även han tycker att det är ganska tråkigt att åka hem. Det är i alla fall vad han har sagt :P.

Efter examen idag (som gick helt okej) gick Kina och jag och åt lunch med pappa. Det blev ett ställe som pappa åt på första dagen han var här. Gazpacho, tortilla och sallad blev det. Det var gott, men man saknade lite brödtärningar till soppan :P däremot räddade vitlöken den ^^.
   Därefter gick vi en liten promenadner till floden för att titta om båtuthyrningen fortfarande var öppen, men det var den inte. På promenaden träffade vi även en norrman och hans spanska flickvän.
   Vi tog även lite glass när vi kom upp till centrum igen. Ben&Jerry fick det bli (riktigt gott).

Efter glassen gick Kina och jag hem till oss och pappa hem till sig. Jag sov en stund (har varit vaken ovanligt mycket den här veckan) och tog en dusch. Sedan gick jag och mötte pappa på Plaza Mayor för ett glas vin medan Kina var hemma för att prata med sina föräldrar på Skype.
   Pappa och jag hade det riktigt trevligt när vi satt och tittade på alla människor som gick på torget. Hehe, pappa är helt förundrad över hur mycket folk det är ute hela tiden här :P.
   Därefter gick pappa, jag och Kina och åt på restaurangen Kina och jag åt på i början av festveckan (pappa fick även möta Stephanie en gång till, eftersom Kina hade mött henne på vägen. Han tycker hon är jättetrevlig, vilket hon såklart är också). Vi tog en soppa som var typisk i den här regionen och entrecôte till varmrätt. Pappa och jag tyckte båda var väldigt goda men Kina tyckte inte om soppan.

Imorgon ska pappa, jag och kanske Kina gå ner och äta frukost på ett café precis nedanför vår lägenhet.


Pappa och jag på lunchrestaurangen


På promenaden

Pappa på Plaza Mayor

Kina och pappa på restaurangen


Pappa och jag på restaurangen

Och just ja.. det glömde jag nästan bort. När pappa, jag och Kina gick en promenad idag kom det fram en person och frågade om han kunde fotografera mig. Han sade att det var för han tyckte jag hade ett sånt fint ansikte :P. Han skulle lägga ut fotot på en Internetsida. Jag fick addressen men jag kommer inte in på hans sida. Det är typ någon fotograferingsorganisationssida. Men, men.. lite komiskt i alla fall.

Kram och puss bomullstuss ^^
Elin


Kommentarer
Postat av: Lena

Wow vad mysigt ni verkar ha det både av texten och fotona att döma. Förstår att du ser så himla nöjd ut Ronny, speciellt på fotot från Plaza Mayor, där skulle man inte ha nåt emot att sitta och hänga i värmen. Välkommen hem till kalla Sverige igen! Lyckliga dig Elin som får vara kvar ett tag till. Ha det så himla bra!!

2009-10-02 @ 20:01:27
Postat av: Elin

Ja, lyckliga jag :D

2009-10-03 @ 00:33:04
URL: http://elinpelin19.blogg.se/
Postat av: julia :)

Jag diggar dina kläder på bild 2 ;D

och pappa blev riktigt bra på bild 3 :P



Vad kul Elin!! Som den där tanten som kom fram till mig vid busshållplatsen förut och ba: "Ursäkta, du är bara så söt... blabla.. Du måste ha fått det från din mamma" XD när hon kollade på pappa, stackars pappa :S



Snart blir jag lycklig, kommer snaaart! :D

2009-10-05 @ 21:09:16
URL: http://juliacastlin.blogg.se/

Vad tycker du?

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Vill du att jag ska spana in din sida så skriv den här:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0