22/10 torsdag

Okej, förlåt om jag har gjort er lite oroliga med att inte skriva. Har däremot inte riktigt haft tiden att sätta mig ner med datan. Därför kommer här nu en uppdatering av de senaste dagarna:

På torsdagen var jag med Kinas familj hela dagen och vi gjorde flera roliga saker. Först och främst gick vi och åt tapas till lunch. Därefter bar det iväg till många ställen: gamla delen av katedralen, katedralens torn (där jag redan hade varit), en fin trädgård (tror kanske det var den som pappa pratade om) och slutligen gick vi in i en till kyrka, där flera munkar bodde (däremot vet jag inte riktigt om det var ett kloster :P). Hur roligt och fint som helst at gå runt och titta på alla saker. I det sistnämnda fanns det även ett väldigt fint museum med många värdefulla kyrkliga föremål. =)

På kvällen gick vi sedan och åt på en Italiensk restaurang. Jag var inte så hungrig då (för jag hade ätit ett par mackor innan) men jag åt en supergod sallad med varm ost (kommer inte ihåg om det heter något särskilt). Måste även tala om att Kinas föräldrar bjöd på allt hela dagen (tro inte att jag inte försökte betala). Jättegulliga! :D

På kvällen gick Kina, jag, Tilda (Kinas syster) ut på krogen en stund. Vår granne Isaac följde även med oss ut då. När Kina och Tilda skulle gå så hittade de inte Tildas jacka =(. De har ju inga garderober här så det är lätt hänt att saker kan försvinna =(. Kina och Tilda gick däremot tillbaka på fredagen för att fråga om de som jobbade där hade hittat jackan och som tur var hade de det =)!
   När de gick hem stannade jag kvar en stund till med Isaac. Vi gick runt till lite olika ställen och pratade med alla som jobbade där, eftersom Isaac känner mer eller mindre de flesta från när han själv jobbade ute.


Kinas mamma, jag och Kinas syster (Tilda) uppe i katedralen


Min väldigt goda sallad =)


En dag avklarad ;)
Elin

 


Kommentarer

Vad tycker du?

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Vill du att jag ska spana in din sida så skriv den här:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0