25/10 söndag

På söndagen väkte Kina mig klockan halv tolv enligt den nya tiden. Jätteskönt att sova ut men jag hade egentligen tänkt gå upp för att säga hej då till Kinas familj. Men, men.. jag tror inte att de brydde sig så mycket :P

Efter att Kina och jag hade checkat ut åkte vi in till centrum av Madrid för att möta Marta (min spanjorska från utbytesresan). Vi hade inte träffats på ungefär två år, så det var riktigt roligt att se henne igen. =)
   Med henne åt vi lunch på en italiensk restaurang och därefter gick vi till Plaza de España för att titta närmare på det torget. Vi gick därefter även till Templo de Debod, som är ett litet tempel på 2200 år som Egypten gav i present till Spanien 1968 (tror jag det var). 
   Vid klockan halv fem/fem var Marta tvungen att gå, eftersom hon behövde plugga till ett prov. Anledningen till att hon är i Madrid nu är nämligen att hon pluggar där. Kina och jag fortsatte därför själva till en linbana över Madrid som vi ville åka. Oturligt nog var den stängd just på den dagen på grund av att de skulle reparera/underhålla den. Kina och jag satte oss då istället i solen en stund och gjorde våra läxor och vilade lite innan vi begav oss till bussen hem hit till Salamanca. =)



Marta och Kina på Plaza de España

Templo de Debod

 

Kram från mig

Elin
 


Kommentarer

Vad tycker du?

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Vill du att jag ska spana in din sida så skriv den här:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0