31/10 lördag

Hej igen. Tänkte vara lite snäll och skriva ett meddelande till er. Var inte det snällt av mig? ;)

Bussen hit tog inte sa mycket tid som den skulle, sa vi kom fram ungefär 20 minuter tidigare än planerat. Isaacs pappa hämtade oss vid stationen. Föräldrarna bor ungefär en kilometer fran kusten och man kan se havet fran deras hus (de bor i typ radhus).
   Pa kvällen igar kom hela deras kompisgäng pa besök, vilket är de flesta av grannarna. Hehe, pappan är nämligen kompis med flera sedan han var liten och de bestämde typ tillsammans vart de skulle bo :P. Hur som helst sa var det jättetrevligt att sitta och äta tapas med alla, även om jag inte hängde med pa alls mycket spanska. Hehe, och det var manga som hela tiden sa "Nej, stackars liten. Nu far vi inte säga sa svara ord, sa att hon förstar" :P. Jag tycker verkligen om kulturen här med att man verkligen umgas med alla. Alla grannarna (eller kompisarna) brukar äta middag eller göra nagot tillsammans varje dag =).

Idag har vi varit inne i själva staden och gatt omkring. 25 grader ar det och folk ligger i bikini pa stranden. Haha, sla den ni! ;) Vi akte in med hans föräldrar och gick med dem pa stranden (barfota vid strandkanten :P). Hans föräldrar är väldigt trevliga. 
   Därefter gick Isaac och jag lite själva och tittade pa staden. Det är sa fint med vattnet som finns runt om hela staden =). Vi stannade även och at lite tortilla pa ett ställe. När vi var pa väg att aka hem sa träffade vi hans föräldrar av en slump (om de inte skuggade oss. Hehe :P) och därför kunde vi aka med dem hem ocksa =).

Nyligen var Isaac och jag nere pa stranden här för att bada men vagorna var ganska höga sa vi badade typ bara upp till höfterna. Far se om vi gar ner dit imorgon igen. Justja, det kom nerspringandes en asna, som säkerligen hade rymt, pa stranden. Konstigt, konstigt :P

Ikväll ska vi kanske vara med nagra av hans kompisar och även föräldrarna en liten stund. Far se om jag skriver sen igen =)

Ha det bra allihopa! <3
Elin

Kommentarer
Postat av: mamma

Ja, det var jättesnällt av dig att skriva ett inlägg. Jag blev så glad när jag upptäckte det!

Ni verkar ha det hur mysigt som helst. Kul för dig att få komma till det spanska havet. Kan inte fatta att det är så varmt att man kan bada och sola där!!



Jag måste bara fråga om det är något på g mellan dig och Isaac, eller är ni bara vänner. Det skulle ju inte vara så kul om du skaffade dig en spansk pojkvän och flyttade ner till honom.



Puss och kram <3 mamma

2009-11-01 @ 11:09:14
Postat av: Mormor

Tack för att du skriver så flitigt! Tänk. att det är så varmt där nere. Jag blir så avundsjuk! Här får vi huttra i snålblåsten. Det känns kallare nu än på vintern, lustigt nog. Atmosfären där nere verkar vara avundsvärd också! Tänk att träffas och ha gemytligt så ofta. Det borde vi nordbor ta efter. så slapp vi kanske huttra och frysa! Fortsätt och skriv! Kramar och pussar i mängd! Hoppas Isaac lever upp till sitt vackra patriark-namn! Morfar hälsar! Mormor

2009-11-01 @ 15:00:49
Postat av: Elin

Ja, det maste vara svart att första när man är hemma i kalla Sverige ;P.

Mamma, du borde vara lite mer som pappa: inte oroa dig sa mycket. Pappa verkar ha fatt en ny livssyn eller nagot tycker jag det verkar som. Eller var han sa innan jag flyttade hit till Spanien?



Ja, jag tycker ocksa vi borde ta efter deras kultur en aning mormor. Hälsa tillbaka till morfar <3

2009-11-01 @ 18:00:36
URL: http://elinpelin19.blogg.se/
Postat av: Elin

Och just ja mormor.. han gar inte i skolan utan bor en vaning över min lägenhet. Alltsa är han min granne =)

2009-11-01 @ 18:02:51

Vad tycker du?

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Vill du att jag ska spana in din sida så skriv den här:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0