5/10 måndag

Första dagen på den nya nivån. Måste säga att jag gillade lärarna lite bättre på förra nivån, men de nya är nog helt okej. Är lite tveksam på läraren i konversationen bara. Det första hon gjorde var att tala om för alla att om man kommer mer än fem minuter för sent behöver man inte bekymra sig om att knacka på dörren, eftersom man inte får komma in då. Dessutom sade hon att det bland annat var förbjudet att säga "es bien" istället för "está bien" på den här nivån. Till råga på allt beskriver hon hur hennes föräldrar har råkat döda alla husdjur som de har haft. Ni anar inte hur hemsk Kina och jag tyckte att hon var när hon beskrev hur hennes mamma hade råkat slänga ut deras ekorre ur ett fönster samtidigt som hon hade råkat dra av dess svans. Eller hur deras enbenta fågel blev friterad när den ramlade ner i kokhet olja som hennes mamma hade råkat ställa just under det stället som fågeln stod på.
   Det som var det värsta var att hon berättade det som att deras föräldrar bara hade haft otur. Därför hade hon hela tiden ett leende på läpparna när hon berättade det.
   Men... jag ska inte låta det förstöra min uppfattning om henne. Hon är säkert en jättebra lärare och en snäll person innerst inne.

Jag var även hos familjen idag. Pappan var med Karla och mig idag igen. Det resulterar i att Karla vill att han ska läsa sagorna istället för mig, vilket jag helt förstår. När jag var mindre skulle också ha föredragit att mina föräldrar läste sagan framför en person som bara hade varit hemma hos oss några enstaka gånger. Särskilt om de satt precis bredvid mig i soffan.  
   Visst tycker jag att det är trevligt att prata med Ivan men det känns lite som att jag inte gör något om han gör allting istället. Ibland går han ifrån en stund för att lämna oss ensamma och då vill Karla leka med mig igen. Däremot vet hon ju att han finns i rummet bredvid och lätt kan komma in till oss igen. Karla och jag har haft det jätteroligt varje gång vi har varit ensamma, så det känns nästan lite synd att han är där. Vill inte direkt säga det till honom så det är inte så mycket att göra åt saken =/.

Stephanie kom hit ikväll igen. Vi lagade tacos och såg på en film. Trevligt var det =) På torsdag ska vi laga mat igen och då har Stephanie sagt att hon ska förbereda chokladmousse hemma och ta med ^^.
   Hon går ju inte kvar i skolan längre utan jobbar nu på en bar. Är så glad för hennes skull att hon hittade ett arbete till slut, eftersom hon har letat jättemycket.

Nu ska jag gå och diska och kanske göra läxan (annars gör jag den bara imorgon).

Puss och kram skumbanan <3
Elin

Kommentarer
Postat av: mamma

Det låter som en lite skum lärare som berättar hur hennes familj har ihjäl olika djur på första lektionen.Dessutom med ett leende på läpparna!!



Du får väl låta Ivan vara med i dina och Karlas lekar!



Har du fått de nya biljetterna på din hotmail?



Kram och puss Gotlandsruss mamma

2009-10-06 @ 10:36:06
Postat av: Elin

Ja, men hon var bättre idag.



Det är ju det han är nu men då blir det ju som det blir. Karla ser så mycket upp till honom så då blir ju han favoriten. Haha, inte för att jag menar att jag skulle vara det.. men hoppas du förstår vad jag menar :P.



Ja, jag har fått biljetterna =)



Fint rim mamma ;)



<3

2009-10-06 @ 19:24:27
URL: http://elinpelin19.blogg.se/
Postat av: julia :)

HAHAH! XD Vad komiskt! Vilken skum lärare! :o

2009-10-07 @ 16:41:50
URL: http://juliacastlin.blogg.se/
Postat av: Elin

Jag hoppas att du inte skrattar åt djuren Julia...

:(?

2009-10-07 @ 23:37:05
URL: http://elinpelin19.blogg.se/

Vad tycker du?

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Vill du att jag ska spana in din sida så skriv den här:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0