8/10 torsdag

Passar på att skriva ett litet inlägg medan jag väntar på att Kina och jag kan se klart på vår film. Idag fick det bli den gamla filmen Miss Congeniality.

Har suttit och pratat med Diana och hennes tyska kompis Linda, som är här på besök nu, väldigt länge idag. Kina och Nasomi (hon från Japan) satt även med oss i slutet. Vet inte riktigt hur länge jag satt med dem. 4-5 timmar? Roligt hade vi det i alla fall =).

Känner lite för att gå ut en stund i kväll men Kina känner inte för det. Funderade på om jag skulle följa med Diana, Linda och deras tyska kompisar men man känner sig lite som en utstötting när alla andra pratar tyska. :P Känns lite däremot lite långtråkigt att sitta inne hela dagen...

Justja... Jag ringde till Ivan idag om Kinas sår och han sade att han skulle fråga en av sina läkarkompisar, som är mer inriktad på det ämnet, om en tid. Troligtvis blir det på måndag eller tisdag nästa vecka. Frågade även vad det skulle kosta om han bokade en tid men han sade att vi inte behövde betala någonting. Det är så smidigt att känna en läkare! =) Han skulle ringa tillbaka till mig ikväll eller imorgon. Antar att det blir imorgon han ringer eftersom han inte har ringt än.

Ska göra mina läxor nu (har galet många idag).

Kram och puss, kliv inte i en vattenpuss :)
Elin <3

Kommentarer
Postat av: P

Hej det är väl bra att du tog jobbet hos läkaren. Jag undrar har det inte blivit bättre med Kinas sår, för jag tyckte det var bra innan jag åkte hem.

Jag skall in och jobba fredag kväll och det är inte roligt. Igår var jag in till till personal som sköter pensioner och jag fick då reda på att om man tog hel pension så skulle man inte få behålla mycket av pengarna som man tjänar. Jag tog upp om man tar halvpension nu om man skulle tjäna på det och då såg det mycket bättre ut.

Varför man får sämre är att man inte får jobbskatteavdraget som alla har då man arbetar.

Jag har svårt att tänka just nu eftersom jag är trött efter nattens jobb.

Ha en trevlig helg och många kramar från p.

2009-10-09 @ 14:33:47
Postat av: Elin

Hej pappa :)



Jo, hennes sår vid munnen har blivit bättre men hennes sår på armen är mycket värre nu än när du såg det. Det är liksom ett stort sår och flera små omkring, som hon bland annat fick när hon drog av sitt plåster (huden följde med).



Jag hänger inte riktigt helt med på det där med jobbskatteavdraget om jag ska vara ärlig men jag förstår ungefär principen. Men om man går på halvtid.. får man då halva lönen plus lite pension? Eller hur fungerar det där? =/



<3

2009-10-09 @ 15:57:22
URL: http://elinpelin19.blogg.se/
Postat av: mamma

Jobbigt för Kina med sår som inte vill läka. Men himla bra med en läkarkontakt på plats- jag visste att ni skulle få användning av det nån gång!



Själv kämpar jag med lite tandvärk. Igår morse gjorde det jätteont( hade även sovit dåligt på natten pga det). Ringde tandläkaren när jag kom till jobbet och fick en återbudstid som jag störtade iväg till. Hon bedövade runt tanden och slipade ned den. Det var inget hål, men hon trodde att jag pressat ihop tänderna så hårt att roten blivit irriterad. Idag gör det inte alls lika ont och jag hoppas att det kan bli bra utan att jag behöver göra en rotfyllning, för det är vad som väntar om det inte går över(inget kul!)



Ikväll ska Janne, Lena och jag gå på Mälarsalen. Det ska däremot bli kul, bara jag slipper tandvärken! Är även orolig för att drabbas av tandvärk när jag är i Spanien och inte kan göra något åt det, om inte Ivan känner någon bra tandläkare förstås!



Puss och kram min hjärterdam <333 mamma

2009-10-09 @ 16:20:02
Postat av: Elin

Va jobbigt med tandvärk mamma =( Hoppas verkligen att det går över så du slipper göra en rotfyllning..

Nej, Ivan tror jag inte känner någon tandläkare. Hehe, det är ju inte riktigt samma yrke och tror dessutom inte att det skulle varit gratis ändå. Det är ju så dyrt med alla saker till tänderna u know. ;)



2009-10-09 @ 17:30:51
URL: http://elinpelin19.blogg.se/
Postat av: Elin

Haha, och mamma.. menar du att du visste att vi skulle bli sjuka? :P

2009-10-09 @ 17:31:54
URL: http://elinpelin19.blogg.se/

Vad tycker du?

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Vill du att jag ska spana in din sida så skriv den här:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0