7/10 onsdag 2

Åhh, Ivan var inte hemma idag. Det var bara Karlas och Gabriels mormor som var där, eftersom båda föräldrarna var på möte i Karlas skola (förskola). Det var ju både positivt och negativt. Det positiva var att det var lite lättare att leka med Karla och negativt eftersom jag inte kunde fråga om Kinas sår. Tror jag ska ringa honom imorgon för Kinas sår ser inte så bra ut.
   När jag först kom dit ville Karla inte leka alls. Hon föredrog att hennes mormor skulle läsa en saga för henne osv. Man kan säga att trotsåldern verkligen syntes där. Efter ett tag ville hon däremot börja leka och när jag väl skulle gå så frågade mormorn "Nu vill du inte att hon ska gå va?", varpå Karla svarade ledsamt "Nää". Känns bra att man kan göra lite nytta i alla fall. 
   Var där 20 minuter extra eftersom jag inte kunde se vad klockan var (hade lagt min mobil i köket). Det gjorde däremot ingenting för mig ;).

Vår lägenhetskompis Diana har haft ett antal kompisar över ikväll (de är fortfarande kvar). Till dem lagade hon mycket pasta med gorgonzola och spenatsås, som Kina och jag också fick smaka. Eftersom Kina inte tycker om ost så mycket (hur kan man inte!?) tycker hon inte att den såsen är så god men jag tycker den är helt okej =). 
   Det var ganska trevligt att sitta med dem en stund vid bordet. Hehe, däremot kändes det ju lite elakt att alla behövde prata engelska eller spanska bara för vår skull. 

Efter maten tittade Kina och jag på två avsnitt av True Blood. Vi har strax avslutat första säsongen ;)

Nu ska jag göra läxan...
Puss och kram, om man dör i öknen kan man bli uppäten av en gam (hehe, va hemska rimmen börjar bli).
Elin <3

Kommentarer
Postat av: Mormor

Hej Elin! Gick det bra att prata med Karlas mormor? För hon är väl spanjorska? Vilket språk pratar den där kompisen på D (vad hon nu hette)? Franska? Det är alltid så roligt läsa din blogg varje morgon! Tack och hej lilla bomullstusstjej!



2009-10-08 @ 08:21:49
Postat av: Elin

Ja, det går bra och hon är jättetrevlig. Hon pratar spanska så klart men det är inte så svårt att förstå henne.



Diana pratar tyska men vi pratar engelska eller spanska med henne. :)

2009-10-08 @ 21:09:39

Vad tycker du?

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Vill du att jag ska spana in din sida så skriv den här:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0