10/9 torsdag

Dagens inlägg kommer ganska sent (nästa dag för att vara exakt). Har haft ganska fullt upp idag. För det första var jag helt slut när jag gick upp idag. Kina och jag var ute till klockan två igår och efter det gjorde vi vår läxa. Hehe, kanske inte så bra att göra den så sent.. men vad ska man göra när man hade glömt den?
   Vi träffade förresten en tjej från Gotland ute igår. Hon pluggar också på vår skola och är väldigt trevlig. Träffade även en tjej från Norrköping som var på språkresa här. Är inte det lustig? Först tror vi att vi är helt ensamma från Sverige här i Salamanca och sen möter man två från Sverige på samma kväll :P
   Kina och jag satt även på Plaza Mayor i ungefär en timme och åt glass och tittade på en konsert ^^.

Men åter till idag.. först var det skolan som vanligt. Därefter bytte vi slutligen till våra singelrum, så inatt är första natten som vi sover där (jag hade däremot otur med att hela gardinstången ramlade ner från taket. Måste säga till om det imorgon). Därefter gick vi till gymmet för första gången ^^. Tyvärr blev det ganska mycket strul när vi skulle anmäla oss men det fixade sig efter ett tag.

Slutligen så lagade vi mat, tvättade lite kläder och gjorde läxan till imorgon. Dagens mat blev kött och couscous ^^. Kanske laddar upp lite bilder imorgon från igår ;)

Sov så gott allihopa! <3
Elin

Kommentarer
Postat av: mamma

Jag har berättat för mormor var hon hittar dina kommentarer, men jag får väl försöka förklara ännu utförligare.

Ni verkar ha haft det riktigt trevligt i förrgår kväll, kul att träffa andra svenskor. Men slarva inte för mycket med sömnen om vill vara frisk, som jag förmodar att du är nu eftersom du gick på gymmet.

Själv har jag blivit lite förkyld efter en period av mycket jobb. Så nu känns det skönt med tre lediga dagar att hinna kurera sig på.

Nu ska Ludde och jag ta en skön långpromenad i solen.Ha det bra och sköt om dig!!

(Smittfria)Pussar och kramar från mamma

Ps. Igår i DN visade de bilder på tre alternativa sätt att hälsa där man inte tar varandra i handen i dessa influensatider.

2009-09-11 @ 10:20:11
Postat av: mamma

Hej igen, gumman!

Vet du vet jag just hittade? Jo, nalle-neccesären!! Den låg högst upp på hyllan i tvättrummet under ditt vax, så det var konstigt att du inte såg den när du tog det. Vill du att pappa tar med sig den ner?

Min långpromenad blev inte så lång, bara spåret. Jag kände att jag inte orkade längre med en förkylning i kroppen. Synd för det är jättefint väder idag också.Hoppas att du känner dig på topp igen och kan njuta av solen och värmen!!

Kram mamma

2009-09-11 @ 15:55:47
Postat av: julia

Jag hittade faktiskt nalle-neccesären först.. fast jag sa inget. Låg under några saker. Typ tjejsaker you know och sånt tror jag.

påminner förresten om pappas fråga han ställde förut. Han vill att du svarar på den:

"Jag undrar om ni betalade på bussen eller i en terminal. Du får tänka på om du vill ha ner något som jag ska ta med."

2009-09-11 @ 19:38:14
URL: http://juliacastlin.blogg.se/
Postat av: Elin

Jaha, var det där den låg =/. Ja, den kanske jag ska skriva upp på min "ta med"-lista. :P



Va jobbigt att du också har blivit sjuk mamma. Hoppas det går över snart. Jag är inte riktigt frisk än men jag kan ju inte slösa bort hela månadskortet. =/

2009-09-12 @ 00:08:41

Vad tycker du?

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Vill du att jag ska spana in din sida så skriv den här:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0