21/9 mandag

Har smitit in pa skolan en stund nu när jag kommer hem fran familjen. Idag var ju inte föräldrarna där, utan Karlas och Gabriels mormor och morfar. De sade att Karla hade väntat länge pa att jag skulle komma dit ^^. Hehe, hon är verkligen precis som jag var när jag var liten, sa jag har ganska lätt för att veta vad hon tycker är kul. Nagot som är en hit är i alla fall att göra röster till gossedjuren.
Däremot tycker hon att det är väldigt roligt att dra upp den bäddade sängen hela tiden, nagot som hennes mormor inte verkade tycka om sa mycket. Själv tycker jag det inte är sa farligt. Det är väl bara att bädda om den?

Ikväll ska Kina och jag äta tacos. Vi hade lite svart med att hitta guacomole (stavas det sa?), eller rättare sagt.. nagot att blanda vara avocados med. Det finns ju inte nagot sant här. Det slutade med att vi fick ta en färdigblandad guacomolesas.

Hoppas allt är bra med er där hemma!
pussar och kramar fran mig <3

ps. pappa, jag skickar en lista imorgon pa saker jag vill att du ska ta med dig ^^ds.

Kommentarer
Postat av: Anita

Hola Nu har jag äntligen hittat fram min spanska bok och ska sätta mig och repetera lite. He olvidado mucho! (heter det så?)Det är jättekul att läsa lite om hur du har det och vad du gör, jag känner mig lite förflyttad till min USA-tid (för hundra år sen nästan) när jag delade hus med folk från 4 andra länder och upptäckte världen på ett nytt sätt...

Ser fram emot att få komma ner och se din nya tillvaro. Sköt om dig och kram från mej

2009-09-21 @ 21:26:18
Postat av: Julia :)

Åh, Karla verkar verkligen vara jättesöt.

Förövrigt försöker jag också på alla möjliga vis tjäna pengar här hemma. Jag skojar inte, jag ligger minus XD Kommer inte få något stuidebidrag på 2 månader. och har 40 kr på kontot. Så jag masserar mamma och pappa.

Mamma sa att jag kunde få 100 kr om jag vaxar hennes ben också (väldigt bra tycker jag, eftersom det mestadels är kul).



Sen har jag lärt mig massa länder också.. Alla afrikas länder på 01:06 min. Kan placera ut alla på kartan. Slå det du ;)

puss

2009-09-21 @ 22:11:35
URL: http://juliacastlin.blogg.se/
Postat av: P

Det blir bra om jag får reda på vad jag ska ta med ner till dig. Telefonkortet kom med posten på måndagen. Jag tycker att det gick snabbt att få kortet två dagar postgång är jättebra, för man räknar inte lördag, söndag.

Julia håller på och lär mig hantera mobilen, och det går framåt för mig.

Kram från P.

2009-09-22 @ 07:36:33
Postat av: mamma

Vad synd att ni inte har internet hemma längre. Ja, jag trodde att ni var till Portugal i helgen.

Det är bra att du så tydligt minns vad du tyckte var kul i Karlas ålder. Pratar hon lite svenska med dig nu?

Jag är frisk nu och började jobba igår.

Idag lyser solen med sin frånvaro och regnet hänger i luften.

Ha det så bra! Puss och kram mamma

2009-09-22 @ 10:29:08
Postat av: Anonym

Roligt att Karla är så förtjust i dig. Det underlättar samarbetet! Jag kommer ihåg en gång i barntimmarna när jag pratade för Televinken med min vanliga röst. Då var det en som lite besviket sa: Det är ju du som pratar!--- Jag är så avundsjuk på alla som får komma ner och hälsa på dig. Men i jul får vi träffas och tiden går ju så fort! Pussar i mämgd! Mormor

2009-09-22 @ 10:55:37
Postat av: Tobias

Gott med guacamole, det är jag en mästare på här hemma :)



Ha det så bra nu!

2009-09-22 @ 11:49:57
URL: http://grymtroligperson.blogg.se/
Postat av: Elin

Va bra Anita. Ja, det gäller ju att öva tills ni kommer. Här nere kan ju inte så många engelska u know :P. Jadå, perfekt mening ^^



Får du inte barnbidrag fortfarande Julia? Du kan massera mig när du kommer ner ;P

Haha, nej va roligt! Jag skulle verkligen behöva öva på Afrikas alla länder.



Pappa jag skickar listan imorgon men det som jag vill att du ska köpa är fiberhavregrynsgröt och mannagrynsgröt. ^^



Haha, jaa. Nästan alla barn tycker ju det är roligt med röster ^^. Ja.. så trevligt med jul =)



Haha, jaa.. men den var inte så god. Din är säkert bättre Tobias :P

2009-09-22 @ 18:06:55

Vad tycker du?

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Vill du att jag ska spana in din sida så skriv den här:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0