23/9 onsdag

Har smitit in lite pa skolan igen efter min vistelse hos familjen. Trodde att jag hade min egna dator med mig, men sa var inte fallet. Därför far det ga bra med lite konstiga ord...

Karla är verkligen pigg nu varje gang som jag är där. Inte alls som första gangen. Idag lekte vi typ hela tiden med att ge röster till mimmi mus och en annan liten figur. Haha, det var sa att jag ocksa tyckte att det var riktigt roligt att leka :P.
Idag har det förresten varit riktigt varmt här i Salamanca för att vara nu. Tror det var ungefär 20 grader. Riktigt skönt har det varit. Det var till och med nästan lite för varmt för att ga med jeans, vilket jag lade märke till när jag gick till familjen.

Aerobicspasset var riktigt kul igar! Jag har ju ganska lät att hänga med sen dansen sa det var inga problem för mig. Efter aerobicsen (som hölls av en kille förresten = riktigt ovanligt) gick vi även upp och gymmad en liten stund. Maste säga att man känner sig riktigt populär när det typ inte finns nagra andra yngre tjejer och bara killar :P
Där stötte vi även pa en av killarna fran Marocko. Den trevliga ;P

Ikväll ska vi inte göra nagot speciellt. Tror att jag ska läsa lite i min bok. Ligger nu pa sidan 117. Har inte hunnit läsa sa mycket, men igar lag jag uppe till kvart i tre och läste. Hehe, Kina tycker jag är lite knäpp :P

Nu maste jag skriva om listan till pappa, eftersom jag har den pa min dator. Hoppas jag inte glömmer nagot. Fast da kan ju mamma, julia och Anita ta med det när de kommer ;P

Ha det hur bra som helst och puss och kram fran mig =)
<3

Kommentarer
Postat av: Anita

Nu ska jag berätta en sak som jag precis fått reda på: Du blir den allra första - och alla som läser din blogg förstås - som jag berättar det för:

Det har ingenting med Spanien att göra men

Min bryggbyggare "Affe" ringde just från Åland och berättade att i början på nästa vecka kommer bryggan att byggas ute på Eneklev!!!!! WOW!!! Så nu vet ni det, allihop som gillar att vara på Eneklev. Äntligen!

Välkomna att bada från brygga (igen) sommaren 2010!

Jag hade nästan gett upp hoppet men nu lär det bli.

F.ö är jag också glad att vi har en rektor som är snäll ibland...... kram Anita

2009-09-23 @ 21:21:01
Postat av: Mormor givetvis

Hej Elin och Anita (ifall du läser det här) Vilken underbar nyhet det där med bryggan. Hoppas verkligen jag kan hålla mig vid liv till nästa sommar så jag får bada från den! Hoppas också att rabarbersoppan uteblir! Vi hade ju så roligt i somras! Förstår Anita att du gillaar honom som gav dig ledigt så du kan åka till Elin och Spanien! Roligt Elin att du får vara barn igen! Och det allra bästa: att du är helt OK igen som det verkar. Pussar o kramar! Mormor

2009-09-24 @ 09:57:21
Postat av: Elin

Va roligt Anita :D Ja, äntligen!! Åh, jag måste även berätta att vi idag pratade om ett ämne som ledde mig in på Eneklev. Haha, och min lärare här tyckte verkligen det lät hur bra som helst. De har ju ganska långt till havet här så han fastnade totalt för att det var en havstomt ^^ Han hälsar att han gärna åker dit :P



Mormor du får sluta att säga så.. det låter ju alldeles för hemskt! Jag blir ju helt deprimerad här borta när du säger att du hoppas att du kan hålla dig i liv till nästa sommar =(

Ja, nu är jag typ helt bra ^^

2009-09-24 @ 17:21:34
Postat av: mamma

Det var fantastiskt roligt med bryggan!! Nu fårstår jag varför Anita såg så pillimarisk ut då hon frågade om jag läst din blogg.Den ser vi fram emot att få prova nästa sommar!!

Och mamma-jag instämmer med Elin- så där pessimistisk får du inte vara. Det är klart att du ska leva tills du blir 100 minst - nu när du opererat dig och allt!

Skönt att du också blivit frisk, Elin. Visst är det härligt att slippa vara sjuk och kunna leva fullt ut! Att du sedan har barnasinnet kvar gör ju livet bara ännu roligare:)

Lev och njut! Puss <333 mamma

2009-09-24 @ 19:02:17
Postat av: Anita igen

Ja, det är ju lustigt detta, att stora nyheter når er allihop "via Salamanca".... Jag har drömt om hur fint det ska bli till nästa sommar och hur vi ska kunna gå ner på trästegen och sitta på lilla träbänken på bryggan.....

I eftermiddag hade jag en väldigt trevlig fikastund hos Karin o Karl Erik med supergod alldeles nybakad kaka - den var inte alls döbakad denna gång!!!!Det var härligt. Jag tycker ni båda är piggare än nånsin så 100-årskalas blir det säkert vad det lider.....Nu ska jag packa lite för "sommarens" sista Eneklevsbesök, åker dit imorgon e m

kram Anita

2009-09-24 @ 19:59:48
Postat av: julia :)

Åhh!! Roligt Anita!

Jag instämmer med mamma och Elin, mormor du får inte säga sådär. Du ska leva tills du blir MINST hundra! :( <3



Elin, du är väl alltid populär bland killarna, men kul att du får känna dig extra poppis ;)<3



(SVAR på Elins kommentar till mig: Nej, Kina lyckades inte. Fast jag tror inte det var den här kören hon menade. Hon menade nog den som sjunger efter skoltid. Vi sjunger på lunchen ju. Men det är kul ju. Och Anders är bra, himla pessimist Kina! hälsa henne det XD)

2009-09-24 @ 22:26:42
URL: http://juliacastlin.blogg.se/
Postat av: Mormor givetvis

Det var väldigt vad ni var känsliga allihop! Man får tydligen vara väldigt försiktig när man skall trycka ut sig! Men jag får väl ta det som ett tecken på kvalificerad kärleksfullhet! Roligt med den där läraren Elin. Han kanske kan hänga med tjejgruppen till Eneklev! Sluttramsat från Mormor

2009-09-25 @ 08:46:45

Vad tycker du?

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Vill du att jag ska spana in din sida så skriv den här:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0