2/9 onsdag

Fjärde dagen i Salamanca och jag har ont i halsen =(… Har känt av det lite tidigare men det har inte varit så farligt. Igår hörde jag däremot att några andra klaga på att de hade ont i halsen men trodde inte att det var så allvarligt. Men eftersom jag inte har sovit så mycket som jag brukar *host, host*, inte ätit så mycket grönsaker/frukt och allting är så nytt så tror jag att det är väldigt lätt att bli sjuk. Det konstiga är bara att jag alltid blir sjuk när jag åker utomlands :P. Men, men.. Hur som helst så hoppas jag att det ska gå över snart. Annars kommer jag nog inte vilja gå till gymmet, där Kina och jag har köpt gymkort den här veckan. Har tagit en Ipren och då blev det lite bättre. =)

Igår var vi ju och åt tapas på kvällen, vilket var trevligt. Vi betalade 6 euros och fick gå till tre olika ställen där man fick välja mellan två rätter på varje och ta valfri dricka till = billigt. Därefter gick vi en liten kort sväng med några andra från skolan, innan vi gick hem och gjorde den dagliga läxan från skolan. Vi pratade mycket med den trevliga engelsmannen som vi har träffat ett antal gånger. Han har bara varit här en månad innan men pratar väldigt bra. Måste vara för att det finns så många likheter mellan spanskan och engelskan.

Ikväll har vi ju varit och lärt oss att laga Tortillas. Det var inte så svårt att göra, för vi behövde inte vända så mycket på själva omeletten (Tortilla är en spansk omelett om det är någon som inte vet). Däremot tror jag inte att vi kommer att laga det här hemma eftersom man var tvungen att ha ganska hög värme.

När vi ändå pratar om mat så kan jag ju nämna att Kina och jag har varit ute och ätit lite tapas på ett matställe. Nu har vi varit på fyra ställen och ätit.. Undrar hur många det kommer vara efter de här fyra månaderna? Det här sista stället var däremot inte överdrivet bra, men ändå helt okej.

Kram Elin


Kommentarer
Postat av: pappa

Hej på dig. Kul att ni har kommit in bland Spanska kulturen redan. Ont i halsen jag har haft det och Julia.Har du tagit kontakt med Läkaren som du ringde här hemifrån.

Jag undrar när jag kommer ner och har landat, hur jag ska åka sedan. Jag tror att jag skall in på någon buss-station i Madrid och om man då kan ta en taxi dit.

Jag har just vaknat, så jag kan inte tänka. Vi har det jobbigt på posten, vi har mer post än vi brukar ha till jul och vi får lämna ca tiotusen brev om dagen, inte kul. Jag tror att vi får högkonjuktur snart, för dom har anställt åtta nya personer till oss.

Vädret här hemma är just nu bra ca 20g sol och moln.

Ha det bra. Kul att du skriver och jag undrar om mormor bloggar med dig.

Hälsningar P.

2009-09-03 @ 12:37:05
Postat av: mamma

Nu är jag hemma från vår Tyresöresa. Den var mysig och kul. Roligast hade vi på kvällarna då vi gav oss ut på spökvandringar till Tyresö slott och kyrkogården brevid.Det sötaste spöket var Anita som satte en grå väska på huvudet, gömde sig bakom en gravsten och pep. Eleverna tyckte hon lät som ett musspöke! Anita fick dåligt samvete för att hon skojat så på kyrkogården, men kul var det! Tog också ett dopp i mörkret.

Vad bra att ni går på matlagningskurser. Ser fram emot att äta lite spanska specialiteer! Vad synd att Julia ska till Frankrike annars hade ju vi varit där den 31 okt. Nu kom hon och Freja just innanför dörren.

Ha det bäst!! Pussar och kramar från mamma

2009-09-03 @ 16:23:01
Postat av: mamma

Nu är jag hemma från vår Tyresöresa. Den var mysig och kul. Roligast hade vi på kvällarna då vi gav oss ut på spökvandringar till Tyresö slott och kyrkogården brevid.Det sötaste spöket var Anita som satte en grå väska på huvudet, gömde sig bakom en gravsten och pep. Eleverna tyckte hon lät som ett musspöke! Anita fick dåligt samvete för att hon skojat så på kyrkogården, men kul var det! Tog också ett dopp i mörkret.

Vad bra att ni går på matlagningskurser. Ser fram emot att äta lite spanska specialiteer! Vad synd att Julia ska till Frankrike annars hade ju vi varit där den 31 okt. Nu kom hon och Freja just innanför dörren.

Ha det bäst!! Pussar och kramar från mamma

2009-09-03 @ 16:25:00
Postat av: Anonym

Hej Elinpelin! Tala om för pappa att det är klart mormor mejlar till dig. Nu får jag be lite extra för ditt halsonda. Det är inte att leka med så förböner är nödvändigt! Ni verkar ha det super med olika matställen varje dag. Till slut hittar ni väl ert drömställe som ni återvänder till. Jag är verkligen med er i tankarna särskilt när jag jobbar med biff Stroganof som blev alldeles för pepparstark! Tänk att få sätta sig vid dukat bord! Puss och kram! Vi får inte komma hem till er på fredag tror jag. De hade visst viktigare saker för sig!! Morfar och mormor

2009-09-03 @ 18:13:37
Postat av: Elin

Pappa, jag tänkte skriva en vägbeskrivning till dig hur du ska åka.. men det kan kanske vara enklare för dig att ta en taxi till stationen.

Stackars dig att ni har så mycket att göra på jobbet. Hur kommer det sig att det är så mycket nu? Det är ju inte direkt något speciellt som händer nu.



Hehe, jaa.. ni ska ju inte förvänta er för mycket när det gäller matlagningen :P. Det kanske blir en total katastrof, men så klart kan jag ju alltid försöka.



Va roligt du verkade ha det mamma. Haha, jag skulle nog också ha lite dåligt samvete om jag skämtade på kyrkogården :P. Vad ska ni göra på fredag förresten, eftersom ni inte kan bjuda hem mormor och morfar?

<3

2009-09-03 @ 19:11:00
Postat av: Tobias

Gud så gott med Tapas :D

2009-09-07 @ 20:45:55
URL: http://grymtroligperson.blogg.se/

Vad tycker du?

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Vill du att jag ska spana in din sida så skriv den här:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0