7/9 måndag

Idag blir det två inlägg här ifrån Salamanca. Kina och jag har precis kommit hem från en liten shoppingrunda i staden. Jag köpte ett set underkläder, ett telefonkort till mobilen (pappa jag köper ditt på onsdag för det här var det sista som de hade just nu), ett par ballerinaskor, en kofta och några svampar för foundation. Allt gick på ungefär 86 euros, så det var ganska dyrt ändå =/ men det var det värt ^^. Jag kan lägga upp bilder lite senare. Nu måste jag bara köpa en varm höstjacka (om jag hittar någon bra) och ett par höststövlar. Just ja.. Om det är något viktigt som gör att ni vill ha tag på mig så är mitt nr numera 672617330. Glöm inte heller landskoden som är +34.

Hehe, jag kan också berätta att hon i affären inte kunde avläsa mitt körkort så bra. När jag kollade på mitt kontrakt nu såg jag att mitt efternamn var Linnéa och att jag kom från Schweiz ^^ ;P. Tror däremot inte att det kontraktet är så viktigt, men kanske ändå ska gå tillbaka till affären och höra om man typ kan rätta till felen.

Åh, jag kan också berätta att jag känner mig mycket bättre idag =). Har inte alls varit samma förkylning som de tidigare dagarna så nu kan jag nog åka och träffa spanskfamiljen. Kände däremot att det inte skulle vara så bra att gå till gymmet idag, så det får vänta tills på onsdag. Kina och jag har också tagit reda på att gymmet ligger sjukt långt bort. Så pass långt borta så att man måste ta en buss :O :P. Däremot har vi ett gym precis utanför vår lägenhet så om det blir för jobbigt att åka till det gymmet hela tiden kan vi ju byta nästa månad. Däremot har det andra gymmet många saker, som pool, bastu, bubbelpool, aerobics m.m. Det andra gymmet är bara ett gym (vilken fin förklaring va?).

Kan även tala om att festen nu har börjat på allvar. Ikväll är det en konsert på Plaza Mayor, fyrverkerier nere vid floden och pinchas som vanligt. Man kan säga att det märks på folkmängden att festen har börjat. Nu ska Kina och jag alldeles strax gå ut och äta innan vi ska kolla på konserten och fyrverkerierna ^^.

Ha det bra och kramar till alla!

<3


Kommentarer
Postat av: Tobias

Hoppas ni hade kul igår :D

2009-09-08 @ 10:32:07
URL: http://grymtroligperson.blogg.se/
Postat av: mamma

Nu har jag äntligen hunnit läsa de senaste dagarnas inlägg och alla kommentarer,det var kul! Särskilt mormors förmaningar.

Vad roligt det låter med den där stadsfesten som börjat nu. Önskar jag vore där! Anita har kollat på lägenhetshotell i Salamanca. Har hittat två inte allt för dyra. Det är den enkla delen. Värre är det med flyget.Upptäckte en billig nedresa med Ryanair till Girona för endast 300 någonting per person,men den gick inte att komma hem med. Annars kostar t o r 3400. Lite dyrt tycker vi.Har tänkt försöka komma iväg den 14-18 okt. Du får gärna hjälpa oss att leta efter billiga flygresor om du har tid.

Vad skönt att du känner dig bättre nu. Glöm inte att frossa i frukt och grönt och mycket vitlök!! Så är risken mindre att du trillar dit igen.

Igår kväll fick jag en timmes skön massage av Julia-eller fick köpa rättare sagt- hon var pank!

Nu ska jag gå spåret med Ludde, sen äta lunch och åka till jobbet.

Ha det så bra du bara kan! All världens pussar och kramar till dig, min älskade tjej!!

2009-09-08 @ 10:40:30
Postat av: Elin

Va roligt att ni äntligen har börjat planera en resa ^^. Ryanair är väl bara billigt när man inte ska checka in några väskor? Om man ska checka in så får man väl betala extra? Men det behöver ju inte vara så dyrt. Vad har ni tittat på för flygbolag? Jag gick in på Travelmarket.se och tittade och där hittade jag en resa med en mellanlandning för 1509 kronor per person (tur och retur).



pussar till dig <3

2009-09-08 @ 18:05:25
URL: http://elinpelin19.blogg.se/
Postat av: julia

Svampar? ;D då kan jag få en sen när du kommer hem? XD



Åh, det låter jättemysigt, med fyverkerier och allt! :D<3

2009-09-09 @ 20:27:37
URL: http://juliacastlin.blogg.se/
Postat av: Elin

Ja, de är ganska små men det är åtta stycken. Jadå, du kan få en om det finns några kvar.. Eller så får du köpa egna när du kommer hit ^^

<3

2009-09-11 @ 00:29:19

Vad tycker du?

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Vill du att jag ska spana in din sida så skriv den här:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0