9/9 onsdag

Måste tyvärr tala om att min förkylning har blivit sämre igen =(. Jag som trodde att jag höll på att bli bra!

Spanskfamiljen var väldigt trevliga. De bjöd inte på middag som jag undrade om de skulle göra, men eftersom jag åt innan så gjorde det inget ^^. Barnen var jättesöta - de var 17 månader (Gabriel, om jag kommer ihåg rätt)och 3 år (Carla). Det kommer mest vara Carla som jag ska prata med eftersom hon kan förstå lite bättre (så klart :P). Ivan (pappan) sa att hon kunde förstå mycket men att hon oftast svarade på spanska.
   Föräldrarna var väldigt trevliga och Ivan sade att jag kunde fråga honom om vilket problem som helst, så skulle han försöka hjäla. Han påminde också om att han var doktor, ifall jag hade något sånt problem. Hehe, han sade också att han kunde ordna träffar med typ AT-läkarna på jobbet om jag ville träffa lite yngre spanjorer att umgås med :P Haha, får se hur det blir med det men det skulle ju kunna vara trevligt att få lite spanska kompisar. Man märker att man lär sig spanska fort när man pratar med spanjorer/spanjorskor.

Kan även berätta att jag gick lite fel när jag skulle gå dit. Eller.. egentligen gick jag inte fel men jag blev väldigt förvirrad. När jag var nästan framme frågade jag en dam om hon visste vart gatan jag skulle till låg. Hon sade då att hon trodde det var åt andra hållet. Jag går då dit för att kolla lite och frågar sedan några andra damer som i sin tur säger att det är åt ett annat håll. Ringde efter ett tag Ivan och frågade om hjälp. Problemet var bara att mina pengar på telefonkortet tog slut :P (de tog slut jättefort, även fast jag knappt har ringt eller sms:at någonting :S). Men hur som helst hittade jag rätt, efter att jag också mötte Ivan som hade kört ut med bilen för att möta mig.

Idag har jag och Kina tittat på film på skolan Los Crimenes de Oxford. Den var riktigt bra tycker jag och man lär sig ganska mycket på att titta på film. Ikväll ska vi ut med skolan och äta pinchos i småhusen (casetas). Det tror jag kan bli riktigt trevligt ^^.

Pussar och kramar från mig
<3


Kommentarer
Postat av: julia

Vad bra spanskfamiljen verkar :D



haha, inte lätt Elin. Men du klarar dig ändå bra med att hitta (tänk dig mig liksom!!) :)

<3

2009-09-09 @ 20:33:30
URL: http://juliacastlin.blogg.se/
Postat av: julia

Vad bra spanskfamiljen verkar :D



haha, inte lätt Elin. Men du klarar dig ändå bra med att hitta (tänk dig mig liksom!!) :)

<3

2009-09-09 @ 20:33:41
URL: http://juliacastlin.blogg.se/
Postat av: Tobias

Skönt att du hittade fram i alla fall :)



Och din familj verkar vara bra :D Själv har jag det bra här hemma! Gjorde halkbanan idag och klarade den :D

2009-09-10 @ 17:34:05
URL: http://grymtroligperson.blogg.se/
Postat av: Anonym

Så bra Elin att ha fått en sån bekant i det nya landet, en som kan hjälpa dig med lite av varje. Sa du inget om förkylningen? Mamma har sagt att du kommenterat mina kommentarer, men var kan jag hitta dom? Puss och kram så länge! Mormor

2009-09-10 @ 18:10:57
Postat av: mamma

Roligt att du gillar barnen och att pappan är så hjälpsam! Tror du att du hittar dit nästa gång? Hur lång tid tar det att gå dit?

Vad bra att vårt hotell ligger så nära dig! Det ska bli kul att komma ner och se hur du har det.

Idag har vi varit ute och vandrat med klassen. Grillade vid en jättemysig sjö i Lissma. Tur med vädret hade vi också! Ludde fick följa med.En härlig dag!!

Julia har åkt för att sova hos en kompis som heter Ida och bor längst in på Sotargränd, så Ludde och jag blir själva i natt.

Sov så gott. Kram mamma

2009-09-10 @ 21:44:46
Postat av: Tobias

Njea jag tycker faktiskt inte Gillinge var sådär jätteroligt, men det var helt okej ;) haha!



Hoppas allt är bra :D <3

2009-09-11 @ 00:58:16
URL: http://grymtroligperson.blogg.se/
Postat av: Elin

Julia det kommer gå fin, fint.. men det är inte så många som pratar engelska här nere :P



Det tog ungefär 20 minuter när jag gick snabbt och så klart jag hittar dit.. så svårt var det inte ;P Ja, det ska bli roligt att ni kommer ner, så ni vet hur jag har bott fyra månader av mitt liv.

Trevligt du verkar ha det på jobbet ^^

och mamma.. kan du inte tala om för mormor hur hon hittar kommentarerna? :P

puss och kram <3

2009-09-11 @ 00:59:48

Vad tycker du?

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Vill du att jag ska spana in din sida så skriv den här:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0