Helgen 26-27/9

=) Nu har pappa kommit ner hit till Salamanca! Jättetrevligt ^^ Kina och jag åkte ju och mötte honom, eftersom jag inte riktigt ville låta honom åka ensam. Däremot fick han vänta jättelänge på oss på flygplatsen - stackarn. Detta var eftersom han hade hämtat väskan och allt 25 minuter innan den beräknade ankomsttiden och att resan dit tog längre tid än vad Kina och jag hade tänkt oss. Till råga på allt så fungerade det inte att ringa med hans telefonkort, utan han fick låna telefonen från personen bredvid honom på planet!
   Allt detta resulterade i att han fick vänta i ungefär 1½ timme på oss där =( och både han och jag hann tänka att det skulle varit bättre om han åkte ensam till Salamanca. Jag kände mig jättehemsk som fick honom att vänta så länge.

Kina och jag gick upp klockan fem imorse för att ta bussen klockan 07:00. Vi märkte dock att den inte började gå förrän klockan åtta på söndagar och fick därför vänta i 1½ timme innan vi kunde åka. På bussen blev det att jag tittade på Natt på museet 1, som jag inte har sett sedan vi åkte till Rhodos.
   I Madrid gick vi sedan med raska steg till museet Reina Sofia där det är gratis inträde alla söndagar. Vi hann bara vara där i ungefär 35 minuter innan vi var tvungna att gå. Så klart hade vi inte tid att titta på alla målningar men vi hann med de viktigaste tycker jag: Picasso och Dalì. På vägen tittade vi ju även på flera andra konstnärers verk.
   Precis när vi hade sprungit ut från museet ringde pappa och sade att han redan var klar. Ja, och sen var det ju bara att försöka skynda så mycket som möjligt.

När vi hade mött pappa tyckte vi att det kändes så onödigt att åka tillbaka till Salamanca utan att knappt ha sett någonting av Madrid. Därför frågade vi pappa om han kunde tänka sig att åka en liten sväng i Madrid. Snäll som han är gick han med på det (men kanske ångrade det när han fick bära resväskan i hur många trappor som helst :P)
   Vi åkte till den äldre delen av Madrid där vi åt en trerätters lunch (som pappa betalade för^^) på en restaurang och besökte Plaza Mayor, som också finns där. Däremot var det torget inte alls lika fint och mysigt som vårt är här i Salamanca.

 

När vi väl kom till Salamanca hade vi en aning bråttom. Detta berodde på att vi inte hade fått plats på den bussen som Kina och jag hade tänkt och därför varit tvungna att ta den en timma senare. Incheckningen på pappas hotell stängde nämligen klockan 21:00 och vi kom fram klockan 20:30. Därför blev det en liten språngmarsch genom staden. Däremot hann vi fram i tid och jag tror inte att det skulle varit någon större fara om vi hade kommit tio minuter för sent.
   Pappas hotellrum visade sig sedan var jättefint. Jag är så glad och nöjd med att jag hjälpte honom att boka det hotellrummet. Särskilt eftersom han sade att han trodde att det var det finaste hotellrummet som han någonsin har bott på :D. Han verkade även tycka om staden väldigt mycket, vilket jag absolut förstår.
   Efter han hade lämnat av sitt baggage gick vi sedan ut och åt lite tapas (vilket pappa betalde för igen, fast Kina betalade för sig själv eftersom hon tyckte att han redan hade betalat för henne på lunchen, trots att pappa insisterade :P).
   Därefter följde pappa med upp och tittade på vår lägenhet. Tror han tyckte den var ganska fin. Han kommenterade i alla fall det bra läget flera gånger, vilket är en av fördelarna med vår lägenhet. =)

I lördags var det bara en slappardag då vi bland annat tittade på tre filmer (en med Stephanie). Vi var ganska trötta efter utgången på fredagen (då Kinas kamera också råkade gå sönder).

                               
Vi fick både se solen gå upp och ner när vi åkte bussen. Här är när den går upp.


                               
                                På museets innergård

                               
Kina med en Picassomålning


                               
Efter en jobbig färd i tunnelbanan för pappa :P


                               
Kina och pappa, som måstre dra sin resväska genom hela Madrid.
 
En ganska lång sammanfattning av helgen fick det bli.

 

Pussar och kramar och många hälsningar ifrån Salamanca <3

Elin


Kommentarer
Postat av: Tobias

Kul med massa bilder :D

2009-09-30 @ 00:36:30
URL: http://grymtroligperson.blogg.se/

Vad tycker du?

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Vill du att jag ska spana in din sida så skriv den här:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0