30/9 onsdag

Idag har det varit regn här i Salamanca. Därför gick pappa och köpte ett paraply både till sig själv och mig.

I skolan idag höll jag en muntlig redovisning om svenska traditioner. Det gick inte så bra direkt men jag tror inte att kraven är så höga för att gå vidare. Jag är oftast en perfektionist när det gäller tal men jag prioriterade att vara med pappa istället nu. =)

Efter skolan gick pappa och jag och åt kebab precis neranför min lägenhet. Då blev han även bjuden på en shot av servitören, som vi började prata med lite. 
   Sen gick vi båda till våra lägenheter, för jag behövde plugga lite till provet i morgon. Kan det helt okej men jag ska nog plugga lite mer efter att jag har skrivit klart det här inlägget. Tror i alla fall att jag kan tillräckligt mycket för att gå vidare till nästa nivå, men vem vet. Kommer nog sitta länge på provet hur som helst eftersom jag alltid gör det.

Nu på kvällen gick jag, pappa och Kina (:D) ut och fikade och åt på restaurang. Jättetrevligt var det verkligen och speciellt roligt var det att Kina följde med idag också. Det slutade att vi hade värsta diskussionerna om politik :P (kan man tänka sig).
   Först gick vi till ett café/bar precis bredvid stället där mamma, Julia och Anita ska bo. Där åt jag churros med choklad och de andra tog andra saker. Sen gick vi vidare till en kinaresaturang som verkligen var jätebillig och bra. För en trerätters middag betalade pappa och jag dryga 5 och Kinas dryga 7 (hon ville ha nudlar istället för ris). Det är helt sjukt! För alla gick det sammanlagt på 18,20 euro =). Pappa betalade ^^. Tror att det kommer bli att vi går tillbaka dit flera gånger ;P


Kina och jag med våra förrätter på kinarestaurangen


Kina och pappa med desserten

Lite annan mat =)

Puss och kram skumbanan =) <3

Elin


Kommentarer
Postat av: Mormor

2009-10-01 @ 09:06:17
Postat av: Mormor

Torsdag morgon. O så roligt att börja dagen med att läsa om hur trevligt ni har det där nere. Lyckas styra min avundsjuka så att jag bara kan glädja mig! Du är så klok Elin som låter skolan vänta och bara går in för Pappa! Jag gillar dig jättemycket! Puss och kram! Mormor -Morfar hälsar så mycket till er!

2009-10-01 @ 09:12:02
Postat av: mamma

Otroligt billigt med fem euro för en tre rätters middag! Dit måste vi också gå!!

Ni verkar ha det riktigt mysigt där nere. Synd att det ska regna bara. Här hemma har vi haft tur med vädret: regn på nätterna och sol på dagarna.



Det är pappa som kallar Gunilla för "kattmamman" för hon jobbar på ett katthem. Du kanske vet vem det är om jag säger att hon jobbat på Ankaret.



Tycker pappa att det är tråkigt att det snart är dags att åka hem?

Tänk nu är det inte ens två veckor tills vi ska åka, det ska bli kul! Ser fram emot att få träffa dig!!!

Många pussar och kramar från mamma



2009-10-01 @ 19:26:28
Postat av: Elin

Va bra att du tyckte det var klokt av mig mormor ;). Jag tycker om dig jättemycket också! :D <3



Ja, dit måste vi också gå mamma. Det hade jag tänkt mig ;)

Pappa förklarade för mig vem det var så nu vet jag vem du pratar om.

Ja, pappa har sagt att han tycker det är lite tråkigt att åka hem. Han sade att han speceillt kommer sakna att gå ut och äta på restaurang hela tiden :P. Nej, nu är det inte långt kvar tills ni kommer också. Ska bli roligt ^^



<3

2009-10-02 @ 01:19:48
URL: http://elinpelin19.blogg.se/

Vad tycker du?

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Vill du att jag ska spana in din sida så skriv den här:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0