Första riktiga dagen

Hej igen från Salamanca! Nu är första hela dagen här nere avklarad vilket känns ganska skönt: nu vet man hur en dag vanligtvis ser ut. Dagen har bestått av en fyra timmar lång skoldag, lite handlande, problem med elektricitet i lägenheten, filmen baksmällan och en promenad i staden nu på kvällen.

I skolan hamnade jag på en grupp som heter Intermedio Alto och är ungefär i mitten av alla de olika stegen. Kina hamnade i samma grupp, så det är skönt att veta att vi aldrig behöver gå olika tider på dygnet. Det var även skönt att ha henne med då vi idag gick igenom grammatik som hon och jag aldrig har lärt oss under våra sju års studerande av spanska. Måste säga att jag just nu känner mig ganska kass på spanska, men förhoppningsvis lär ju det ändras under den här tiden :).

Kina och jag har även upptäckt att Salamanca är en jättefin stad med hur många fantastiska byggnader som helst! Såg även hotellet som jag har bokat till pappa för hans vistelse här och det verkar vara precis i hans stil. Det ligger precis i mitten av staden och den spanska atmosfären går inte att ta miste på. Precis utanför hotellet sitter alla medelålders spanjorer/spanjorskor tillsammans med de äldre paren och äter mat och dricker vin på restaurangerna mitt på gatan. Nej, det här skulle nog vara en idealisk stad för pappa att bo i.. om han nu kunde spanska :P


Kina i vårt dubbelrum
Kina i vårt dubbelrum - min säng till höger




Promenad på kvällen 



Kramar från mig

 


Kommentarer
Postat av: Julia :)

Baksmällan har jag också sätt, lite skum, lite rolig.. :P

Skönt att ni kom i samma grupp :)



Haha, pappa hälsar att han går en snabbkurs i spanska nu. Han är nog fullärd när han kommer ner... skoja XD Nej, men det går nog bra med kroppspråket. Han tycker det verkar bra!



Puss! <33

2009-09-01 @ 15:03:04
URL: http://juliacastlin.blogg.se/
Postat av: Elin

Hehe, ja.. var lite skeptisk till den filmen men den var faktiskt bra :).



Haha, ja det är bra.. du får lära pappa allt du kan^^. Hur går det med er resa? Ser det ut som ni kan komma överrens om ett datum?

2009-09-01 @ 19:42:09
Postat av: Anonym

Oj här var ju mycket mer att läsa! Roligt att ni kom till en så trevlig stad! Där finn nog mycket att upptäcka! Pappa kommer säkert att trivas med gubbarna. Han kommer att smälta bra in i den miljön. Han skaffar nog en liten lya att åka till när han blir pensionär! --- Du kommer att lära dig spanska fort med din intelligens! Pussar i mängd! Morfar och mormor

2009-09-01 @ 20:24:12

Vad tycker du?

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Vill du att jag ska spana in din sida så skriv den här:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0