Guidad tur

Hola! Just nu sitter jag på skolans utegård och passar på att använda Internet. Idag gick det mycket bättre i skolan! Vi gick igenom imperfekt och preteritum, vilket jag ägde på :D. Det är så skönt att känna att man är med i spelet igen. Känner nästan att den gruppen jag hamnade i var aningen för enkel när det gäller den grammatiken, men den som vi gick igenom igår var inte på en för lätt nivå.

Efter skolan som slutade klockan två för min del (vissa går på kvällen men de flesta går på dagen) gick Kina och jag med på en guidad tur av staden. Förstod det mesta av vad som sas men vissa ord kunde jag ha problem med. Får väl gå turen i slutet på vår vistelse också och jämföra med hur mycket jag förstår då :P. På turen fick vi bland annat reda på att det finns en tradition här att en man ska klättra upp i en av katedralerna här (Hehe, det kanske låter lite konstigt när jag beskriver det här). Men hur som helst så är den traditionen den 31 oktober, vilket menas att Kina och jag kan vara här och se den ^^.

Klockan 20:15 har vi också anmält oss att gå ut och äta Tapas med flera andra här på skolan. Imorgon har vi anmält oss på en matlagningskurs där man lär sig laga Tortillas. Får se hur det går :P Idag skulle vi laga lite omelett till lunch men den blev ganska vattnig - vet inte om vi hade i för mycket mjölk?. Däremot var det ju bara att hälla bort vattnet.

Nu tänkte jag mejla till den spanska familjen som jag ska hjälpa med att lära barnen svenska.

Ha det super!
Kram Elin


Kommentarer
Postat av: Julia :)

Nu ska vi se vem som är först av mormor och jag. (tror nog det är jag!!)



Heter det inte "preteriTum" :P



Haha, den där traditionen verkar jätterolig! det skulle jag också vilja vara med och se. Får väl komma dit precis då XD haha



Oj, vad bra det verkar gå för er med matlagningen (not) XD <33



Ha det bäst!! ;D<3

2009-09-01 @ 19:47:27
URL: http://juliacastlin.blogg.se/
Postat av: Julia :)

YES!!! Jag hann före mormor, fast hon skriver förmodligen längre än jag.. :P Men använder nog ingen smiley.. ^^

2009-09-01 @ 19:48:35
URL: http://juliacastlin.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej Elin! Det var jätteroligt att tillsammans med Julia läsa hur du har det. Julia fick förklara några obegripligheter för mig. Jättebra att du går på matlagningskurs. Då kan morfar och jag komma och äta lite nymodigheter hos er, när du kommer hem. Ifall inte Julia kommer att säga det själv så saknar hon dig enormt! Kan vara bra att veta ifall ni mommer ihop er nån gång. Tusen pussar och kramar! Morfar och mormor

2009-09-01 @ 19:50:50
Postat av: Lena

Hej Elin,



Kul att allt verkar så bra därborta i Spanien. Ska bli spännande att följa bloggen och kolla vad ni har för er.



Baren som Ronny och du ska hänga på låter ju hur

kul som helst med lite lokalbefolkning att slänga käft med.



Kram från Lena

2009-09-02 @ 18:07:08
Postat av: Elin

Roligt att det är så många som läser mina inlägg =). Ska försöka att uppdatera varje dag ^^.



Jo, julia.. det heter preteritum. :P Kollar inte igenom mina inlägg eftersom det tar för lång tid ^^ hehe.

Ja, jag har förstått att julia saknar mig och det är ju alltid bra att påminna henne om när hon blir irriterad då jag ska låna hennes dator. XD



Ja, pappa skulle nog älska att ha en liten lya här nere. Och jag med för den delen ^^

<3

2009-09-02 @ 22:17:40

Vad tycker du?

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Vill du att jag ska spana in din sida så skriv den här:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0