8/9 tisdag

Har precis tagit en dusch och sitter här och väntar på ett svar från Ivan i spanskfamiljen. Han har varken svarat på mitt mejl eller mitt sms, så jag funderar på att ringa honom snart. Jag vill ju inte komma dit och så har de glömt bort att det var idag som jag skulle komma..

Igår var det riktigt trevligt. Kina och jag såg aldrig fyrverkerierna eftersom vi satt och åt middag då. Vi missade även ganska mycker av konserten, som i övrigt var mycket bra =). Hörde även av vår rumskompis Diana att fyrverkerierna var riktigt fina också.
   Kina och jag hade inte tänkt att äta middag så länge men sen hade den restaurangen som vi valde ett erbjudande med förrätt, varmrätt, dessert, bröd och dricka för 22 euros. I Sverige skulle man aldrig få all den maten som vi fick för det priset. Särskilt inte eftersom det var supergott! =).

Just ja.. kan även säga att det var sjukt varmt igår. Klockan 21:30 var det 32 grader!

Lägger upp en bild på de saker som jag köpte igår ^^


Mina köp (+ telefonkortet)


Konsert på Plaza Mayor


Kina i folkminglet

Idag gick det ganska bra att ladda upp bilder, så ni får tre st. ;)

Nu ska jag börja göra mig klar för att gå till spanskfamiljen, som jag fick svar från alldeles nyss ^^

Kramar från mig <3
Elin


Kommentarer
Postat av: Lena

Wow, vad ni verkar ha det mysigt, med god mat, konserter, fyrverkerier och varma kvällar. Bra att förkylningen har gett med sig.



Kan rapportera att Janne och jag har tagit oss igenom den första lektionen i buggkursen och det gick bra. Janne och övriga killar fick dansa hela tiden, det var "flickor" i överflöd, så det var bara att dansa med sig själv emellanåt. De skulle ragga upp mer killar till nästa vecka så att det blir jämnare par.



Buenos noches från gamla Svedala.

2009-09-08 @ 22:20:03
Postat av: Tobias

Hoppas det gick bra hos din spanska familj :D

2009-09-09 @ 00:21:00
URL: http://grymtroligperson.blogg.se/
Postat av: mamma och Anita

Hej kära du! Kan du tänka dig - vi har just bokat flygbiljetter!!!! 3 pers onsdag 14 okt-18 okt!!! Hittade skapligt bra biljetter och nu ska vi kolla upp boende, jag (A) har hittat 2 lägenhetshotell. Vad tror du om adressen Playa de la Liberdad 4 och det andra har jag just nu ingen adress till men det heter Jch Congreso Apartamentos och ska ligga centralt. Det första är lite billigare. Kunde du gå dit o kolla lite, kanske? Det här ska ju bli jättespännande, nu hoppas vi bara att vi kan ordna ledigt också;) Stor kram, en från din kära mor också tror jag väl

2009-09-09 @ 13:54:38
Postat av: mamma och Anita

Hej igen! Här går det undan! Nu har vi faktiskt bokat rum också, det fanns nämligen bara ett rum kvar på Plaza de la Lib. Vi såg att det ligger i gamla stan nära Plaza de Mayor. Så nu vet du - kul va? Titta gärna på det o skriv vad du tycker (fast - nej, förresten, tänk om Agneta vill ändra då, om det inte är superbra...)

2009-09-09 @ 14:28:52
Postat av: Elin

Va roligt det låter Lena! =) Hoppas du lär dig mycket på kursen, så kan du riktigt svänga loss på dansgolvet sen ;). Hälsa Janne från mig ^^

2009-09-09 @ 19:08:49
Postat av: mamma

Läste din kommentar om billig flygbiljett efter att Anita och jag redan bokat med spainair. Våra biljetter kostade nästan 2700 t o r, men då slipper vi mellanlandning och det är bra tider på dygnet. Hoppas du inte tycker att det är tråkigt att vi kommer så snart efter pappa. Vi kollade även nov. Men då gick inget direktflyg och biljetterna var ca 1000 kr dyrare.

Hoppas du hade det trevligt hos den spanska familjen och att personkemin stämde.

Det är roligt med din blogg. Dels för man veta vad du har för dig, sedan får man veta hur andra som Lena och Janne har haft det. Janne verkar ha haft fullt upp på kursen. Kul för honom!

Vi hörs! Kramar mamma

2009-09-09 @ 19:13:57
Postat av: Elin

Åhh, va duktigt av dig Anita att ha kollat upp det ^^. Jag har inte tittat på stället än men jag är nästan helt säker på att ni tycker om det. Det ligger mitt inne i centrumet och ni har om möjligt ännu kortare väg till plaza mayor än vad pappa har :P. Den sista bilden som ni ser i det här inlägget är tagen på gatan precis bredvid ert ställe och det är den som är en av de två stora gatorna in till centrum från det här hållet. Det tar ungefär 5 minuter att gå till vår lägenhet från ert ställe. Mycket bra valt tror jag (men reserverar mig för mammas gnäll, eftersom hon alltid hittar saker :P. (Inget illa menat mamma) )

<3

2009-09-09 @ 19:20:04
Postat av: julia

snygga kläder och saker du köpte ;) "Julia gillar detta"

synd att ni missade det :(

oj, vad varmt.. jag vill också vara där nu! här är det kallt -.-

Jag var förresten jätteduktig idag, lagade pankakor då mamma sa att jag fick laga mat själv. De blev lite misslyckade med goda. Har fixat min första matlåda nu alltså XD

puzz<3

2009-09-09 @ 20:30:54
URL: http://juliacastlin.blogg.se/
Postat av: Elin

2009-09-11 @ 00:31:22
Postat av: Elin

Nej, det gör inget. Jaa, men det är ett ganska okej pris ändå. Kina och jag åker ju också med spanair.. då kan ni ju öva på att prata spanska redan på planet ^^.

<3



Va duktigt av dig Julia, även om du säkerligen inte gjorde vändningarna lika snittsigt som mig och Kina ;P

<3

2009-09-11 @ 00:36:23

Vad tycker du?

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Vill du att jag ska spana in din sida så skriv den här:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0