3/9 torsdag

Hej igen allihopa ^^!

Idag har det varit ganska lugnt och jag och Kina har sovit ganska länge på eftermiddagen, vilket Kina inte tyckte om. Hon tycker att man ska ta vara på tiden och göra något vettigt istället men enligt mig är sova något mycket vettigt. Jag är inte så speciellt trött men jag vill gärna bli av med mitt halsont. :P Idag har det däremot blivit lite bättre men jag har fått lock för öronen nu så det är lite jobbigt.

Jag mejlade den spanska familjen för ett par dagar sen och har fått svar nu. Barnen var just nu i Madrid men han undrade om jag kunde träffas nästa tisdag (det är fest i Salamanca hela dagen och de flesta är lediga från jobbet. Vi har inte någon skola då helller). Hans förslag var att de skulle bjuda hem mig klockan åtta på kvällen så att jag kunde lära känna dem. Jag antar att det jag kommer få middag då också :P Fast pinsamt om jag förväntar mig det och sen får jag inte det. Jag vill ju inte sitta med en mage som kurrar :P. 
     Han har talat om adressen till deras bostad för mig men jag är lite rädd att jag ska gå vilse :P. En person från skolan har precis visat mig hur jag ska gå men jag verkar vara lite borta här i Salamanca för jag går typ alltid fel. Jag som trodde att jag hade bra lokalsinne.. tji fick jag. :P

Varje torsdag så ordnar skolan en fest för alla elever. Har hört lite olika kommentarer om den festen.. vissa tycker den är bra och andra tycker att den är dålig. Men hur som helst ska Kina och jag gå dit och se hur det är.

Rektorn för skolan kom och frågade oss idag om vi ville åka till Toledo som kompensation för att vi har fått sova i dubbelrummet. Däremot sa Kina och jag att vi gärna ville åka och rida på hästar, något som är en utflykt som inte är säkert att den blir av. Det måste vara minst tio personer som åker på den och det är det inte säkert att det blir. Men vi sa i alla fall att vi ville vänta med att boka den där utflykten.
     En av oss kan flytta till ett singelrum nu förresten. Men vi har inte riktigt bestämt vem av oss som ska göra det.

Nu ska jag gå hem till Kina (sitter på skolan) så att vi ska laga mat. Anar att hon är ganska hungrig så hon blir kasnke tycker det är lite jobbigt att jag dröjer så länge ;P

Många kramar från mig <3
Elin

Kommentarer
Postat av: mamma

Hejsan! Vad bra att du känner dig bättre i halsen.

Jag trodde att ni redan hade flyttat till varsitt rum.Hoppas att hästutflykten blir av nu när du fått lite vana på Åland och inte saknar säkerhetsbältet längre.

Vad spännande för dig att få träffa familjen på tisdag. Du hittar säkert, annars kan du ju bara fråga dig fram. Bra språkträning!

Julia ska få gå på modellfotografering på fredag. Linnea hade vunnit det åt sig och fyra kompisar. Eftersom hon är under 18 så behövde hon ha målsman med. Så jag ska hänga med. Därför kan inte mormor och morfar komma då. På lördag jobbar jag.

Har jag berättat att Janne ska börja på samma bugg-

kurs som Lena?

Kram mamma

2009-09-03 @ 21:40:57
Postat av: Mormor

Elinpelin, så roligt det är att läsa om det som händer där nere! De skjutsar väl hem dig på kvällen, när du varit hos familjen? Du kan väl ta taxi dit. Är så ängslig att du skall komma bort i stan, som för resten verkar trevlig med sina fina gamla hus. ---- Här har Morfar städat i dag, dammsugit och våttorkat. Ser fram mot nästa rapport! Tusen kyssar o kramar från Morfar o mormor.

2009-09-04 @ 11:24:21
Postat av: Anonym

Jaha, va roligt för henne. Det lär hon ju ha blivit jätteglad för :D.

Nej, det har du inte berättat mamma. Va roligt. Men behöver Janne gå en kurs?



Nej, de tror jag inte att de gör mormor men det är ganska nära där jag bor så det går nog bra ^^



<3

2009-09-04 @ 22:00:53

Vad tycker du?

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Vill du att jag ska spana in din sida så skriv den här:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0