4/9 fredag

Idag blir det ganska sent som jag skriver ett inlägg. Har sovit typ tre timmar idag så gick aldrig till skolan och skrev. Ikväll klockan åtta började festerna här i Salamanca. Det menas att alla småhus som står placerade lite här och där i staden öppnar. De säljer olika typer av mat och dricka. Det resulterar i att många är ute och äter på gatan just nu. Kina och jag tänkte gå ut och äta klockan tio ungefär. Till lunch idag åt lagade vi hamburgare (och nej..jag menar inte att vi köpte frysta hamburgare och stekte upp i stekpannan). De blev faktiskt riktigt goda. Igår lagade vi pannkakor och det slutade vi med att vi hade en tävling om vem som kunde vända pannkakor bäst i luften, eftersom jag hade problem med att vände dem med en stekspade. Kina misslyckades lite med den första men lyckades sjukt bra med den andra (se bild). Själv lyckades jag halvt bra med båda. Hon påstår att hon vann men det vet jag inte om jag kan hålla med om. HUr som helst ska vi ha en till likadan tävling sen och se om vi har förbättrat oss ^^.


Kinas grymma vändning ^^


Resultatet

Igår var vi ute på krogen ett tag. Det var väl helt okej men jag tycker inte riktigt om att gå ut på krogar så mycket. Tycker hela stämningen är ganska tillgjord där. Men, men.. det var helt okej. Tror aldrig man kommer behöva betala för något här. Inträdet och drickan får man lätt gratis.

Nu ska Kina och jag börja dra oss till Plaza Mayor.

Pussar och kramar från mig <3


Kommentarer
Postat av: mamma

Är imponerad av pannkaksvändningen!!

Vad mysig den där festen låter, hoppas ni hittar något gott att äta i något litet hus.

Julia har somnat i soffan.

Godnatt från mamma

2009-09-04 @ 23:13:49
Postat av: Anonym

Jag har det bra. Det har blivit stökigare hemma sedan du åkit, kläder lite överallt, kassar, disk står kvar där man lämna dom.

Längtar att komma bortfrån detta, så det skall bli kul att koma ner till er.

Hälsningar P.

2009-09-04 @ 23:21:57
Postat av: Julia :)

NU är jag vaken igen XD efter att ha kämpat upp från soffan, mamma fick dra upp mig! Var sjukt trött, sov 4 och ½ timme, och det har varit en lång dag med skola och modellfotografering.



Jag blir jättesugen när jag ser bilden med pannkakor, ser gott ut.. dreggel :p



Haha, bra att ni slipper betala. Bara för att ni är så söta ;D<33

puss :)

2009-09-05 @ 00:00:12
URL: http://juliacastlin.blogg.se/
Postat av: Elin

Haha, julia måste ju ha varit vaken hela natten om du precis hade vaknat då du skrev inlägget :P. Såg din profilbild från modellfotograferingen. det var en fin bild ^^. Men så ni behövde inte betala för bilderna?



Hehe, ja det är inte lätt pappa :P. Här nere fungerar det hur bra som helst med disk och så ;P



Ja, det var trevligt igår =D



<3

2009-09-05 @ 13:25:08
Postat av: Elin

Och just ja julia... det var gott ;P

2009-09-05 @ 13:26:35
Postat av: Julia :)

nja, segade mig upp lite grann där ;P

jo det är klart vi behövde. 550 :- dyrt!! XD

kolla min blogg så ser du den andra bilden :)

2009-09-05 @ 15:07:03
URL: http://juliacastlin.blogg.se/
Postat av: Tobias

Länge sedan jag åt pannkakor :D mums!

2009-09-07 @ 20:45:19
URL: http://grymtroligperson.blogg.se/

Vad tycker du?

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Vill du att jag ska spana in din sida så skriv den här:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0