14/9 måndag

Idag känner jag mig bättre! Kan bero på att jag igår bara var vaken 5 timmar på dagen *host, host* (+1½ timme på natten). Kände att jag inte ville gå ut utan satsa på att sova och bli bra istället. Däremot vet jag inte om jag ska träna imorgon. Det är dans så jag vet inte riktigt om det är så ansträngande men å andra sidan vet jag inte om det är dumt... får se imorgon hur jag känner mig.

Idag började det ett antal nya personer i vår klass i skolan. Bland annat en jättetrevlig tjej från Danmark, som Kina och jag gick ut med nu på kvällen. Först gick vi ut och åt mat i småhusen och sen gick vi hem till oss och åt glass med varma bär och drack te. För att komma hem måste hon ta bussen, så det är lite jobbigt eftersom den slutar gå vid elva/halv tolv.
   Hon ska studera på skolan i tre veckor, tror jag det var, och sen ska hon försöka hitta ett arbete. Vet däremot inte hur bra det kommer att gå med tanke på den höga arbetslösheten här =/.

Idag var även första gången som jag var i familjen på riktigt. Hehe, Carla hade precis vaknat när jag kom så i början var hon väldigt trött och ville inte göra någonting. Däremot började hon tycka det var väldigt roligt när jag började ge röster åt nallarna och efter ett tag hade hon det riktigt kul verkade det som. Det slutade i alla fall med att hon sa "tienes qúe ir ya?" (måste du gå redan) när jag skulle gå. ^^

Var även och kollade igen i Vodafone-affären om de hade fått in några nya mobilkort, eftersom de i fredags sa att de skulle få det idag. Tyvärr hade de inte det och jag frågade när de skulle få det (frågade första gången för en vecka sedan ungefär och först sa de "på onsdag" och sen "på måndag"). Nu svarade hon däremot "imorgon eller senare". När jag då frågar om hon vet om det andra Vodafone affärer har kortet kvar svarar hon bara "det vet jag inte". 
   Måste säga att jag är väldigt trött på att springa till den affären och jag har inte sett någon annan Vodafone-affär i närhet. Men, men.. ska försöka leta imorgon (om jag inte går till gymmet).

Kan även berätta att jag har köpt Twighlight på spanska idag. Började läsa några sidor innan vi skulle gå ut och äta och det går helt okej tycker jag. Det är lite ovant så här i början att läsa på spanska men jag tror man vänjer sig ganska snabbt. Kan ju berättelsen ganska bra också så det underlättar ^^


Mina köp den här lördagen. Allt kostade bara ungefär 15 euros. Vantarna och byxorna köpte jag på H&M som hade "köp två saker och få 20% rabatt på det dyraste" :P.



Kinas och mina supergoda fyllda baguetter =)


Kina och jag med en spanjorska (har tyvärr ingen bild på hon från Danmark än, men det kommer nog ;))

Puss & kram från mig
<3


Kommentarer
Postat av: mamma

Vad skönt att du mår bättre idag. Avstå från träning någon vecka så ska du se att du blir helt frisk.

Kul med en ny kompis. Är det inta svårt att förstå danska? Jag får ibland prata engelska med danskar för att förstå dem.

Carla kommer nog att längta till timmarna med dig, så roligt som ni verkar ha!

Pappa säger att du inte ska stressa med mobilkortet. Han kan i värsta fall ladda sitt svenska och ringa från det.

Kerstin och Lennart har haft visning på sitt hus. De ska flytta till en trea i Nynäshamn, efter att ha bott här i 33 år. Så när du kommer hem lär det bo några andra där.

Puss <33 mamma. Pappa hälsar.

2009-09-15 @ 11:10:21
Postat av: Tobias

Ser riktigt trevligt ut Elin :D

2009-09-15 @ 11:30:24
URL: http://grymtroligperson.blogg.se/
Postat av: Elin

Hehe, jo det är ganska svårt ibland. Men vi pratar mest spanska eller engelska. Hon säger att hon tycker svenska låter så fint.. typ som om man sjunger. Det är jättemånga personer här som vill lära sig svenska har jag märkt ;)

Jaa, okej. Det är ju bara första dagen som han måste ringa från det i så fall. Men jag ska försöka hitta ett kort ^^. Jag funderar på att åka och möta honom i Madrid förresten.. är orolig för att han kanske inte hittar :(

Nej, va konstigt =/ hoppas det blir några bra som bor där. Då kommer ju inte pappa kunna säga att Lennart drar skottkärran ;P XD



Ja, visst gör det Tobias ;)



<3

2009-09-15 @ 14:46:04
Postat av: Anonym

Så roligt läsa hur du har det! Tänk, att de tycker svenska klingar som sång! Vilken tur vi har som fått språket gratis. Vad ska du med spanska till när vi har ett så vackert språk? Så duktig du är som kan läsa bok på spanska! Jag beundrar dig! Puss o kram! Mormor och morfar!

2009-09-15 @ 15:01:05
Postat av: Julia :)

Åh vad gulligt det verkar att jobba med Carla :D hah, typiskt dig att göra röster till gosedjur :) kan verkligen tänka mig dig göra det :P!!

Duktigt att läsa twilight på spanska ^^

(på mammas kommentar, låter som om hon ständigt umgås med danskar. men jag förstår vad hon menar. Jag fick snacka engelska med dansken på rhodos förut).

HAHAH XD nej nu kan han inte säga det där med att Lennart drar skottkärran.. :D

2009-09-15 @ 15:13:58
URL: http://juliacastlin.blogg.se/
Postat av: Elin

Hehe,jag visst är det tur mormor att vi har fått språket gratis, för annars skulle jag nog aldrig ta mig tid att lära mig ett så litet språk :P.



puss på dig <3

2009-09-17 @ 20:37:34

Vad tycker du?

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Vill du att jag ska spana in din sida så skriv den här:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0